یکصد و پنجاه و یکمین روز تحصن در برابر منزل آیت‌الله عیسی قاسم

سازمان های حقوقی تداوم تحصن در منطقه دراز را بیانگر اصرار مردم بحرین به تغییر دموکراتیک در کشور ارزیابی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، تحصن در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در منطقه دراز وارد یک صد و پنجاه و یکمین روز خود شد.

این تحصن که در اعتراض به اقدام نظام سیاسی بحرین در لغو تابعیت بزرگ ترین مرجع دینی این کشور یعنی آیت الله عیسی قاسم در برابر منزل این مرجع دینی آغاز شده است برای صد و پنجاه و یکمین روز ادامه یافت.

همزمان، سازمان های حقوقی تداوم تحصن در منطقه دراز را بیانگر اصرار مردم بحرین به تغییر دموکراتیک در کشور ارزیابی کردند.

پنج ماه از صدور حکم نظام سیاسی مبنی بر لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم گذشت اما تداوم تحصن مردمی موجب شده است تا این نظام در اجرای حکم خود ناتوان باشد ضمن اینکه تداوم حمایت مردمی از این مرجع دینی موجب شد تا محاصره امنیتی منطقه دراز در برابر اراده مردم، اقدامی شکننده جلوه کند.

در این حال، تظاهرات مردمی نیز در مناطق مختلف بحرین ادامه دارد و معترضان خواستار پایان دادن به محاصره منطقه دراز در منامه، آزادی بازداشت شدگان به ویژه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق هستند.

دیده بان حقوق بشر وحدوی در بحرین تنها در ماه گذشته، پنجاه و نه مورد بازداشت شهروندان بحرینی را در مناطق مختلف این کشور ثبت کرده است ضمن اینکه احکام صادره در ماه اکتبر را سی و سه حکم اعلام کرد که در مجموع دویست و نود و هفت سال حبس، سه حکم حبس ابد، یک تبعید و هفت حکم لغو تابعیت را شامل می شود ضمن اینکه بسیاری از فعالان حقوقی نیز از کشور ممنوع الخروج شده اند.

سازمان حقوق بشر سلام در بحرین، تداوم تحصن مردمی در برابر  منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را در غرب منامه، به معنی پافشاری مردم به تغییرات دموکراتیک در کشور دانست.

بیش از بیست و دو سازمان حقوقی بین المللی از جمله شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر و خبرنگاران بدون مرز از منامه خواسته اند، غدا جمشیر فعال حقوق بشری را که به دلیل پیگیری حق آزادی بیان به ده ماه حبس محکوم شده است به صورت فوری و غیر مشروط آزاد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار