مقیمی: اظهارنظرهای تفرقه افکن نباید وارد بحث انتخابات شود/ حق‌الناس بودن رأی مردم اصلی مهم در اجرای انتخابات است


قائم مقام وزیر کشور گفت: شرایط باید در انتخابات به گونه‌ای فراهم شود که موافقان و مخالفان بتوانند اظهارنظر کنند، حق‌الناس بودن رأی مردم در انتخابات به عنوان اصلی مهم برای ما در اجرای انتخابات است.


اظهارنظرهای تفرقه افکن نباید وارد بحث انتخابات شود/ حق‌الناس بودن رأی مردم اصلی مهم در اجرای انتخابات استبه گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در نشست معاونین سیاسی اجتماعی استانداران سردار کشور که امروز چهارشنبه 14 مهر در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: حوزه سیاسی امنیتی و اجتماعی در استانداری‌ها حوزه فعال، جدی و اثرگذار است.

وی افزود: اگر مباحث امنیتی و اجتماعی مباحث مهمی برای کشور است، سیاست داخلی هم امری حائز اهمیت بوده و از این جهت اهمیت حوزه اجتماعی و سیاسی استانداری‌ها بیشتر مشخص می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه معاونان سیاسی نماینده عالی دولت در استان‌ها وظیفه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارند خاطرنشان کرد: انتظار از این حوزه آن است که سیاست‌های دولت در سیاست‌های داخلی، اجتماعی و امنیتی در استان‌ها ساماندهی شود، در واقع مسئولیت این حوزه در کمک به استانداران و انتخاب مدیران محلی، فرمانداران و بخشداران اهمیت حوزه سیاسی و اجتماعی را روشن‌تر می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت و خصوصا وزارت کشور انتظار بالایی از حوزه سیاسی اجتماعی و امنیتی دارد یادآور شد: دولت برای رسیدن به اهداف و تعهدات خود نیاز به عملکرد این حوزه دارد. در تلاشیم تا از مدیرانی همسو با دولت‌،‌ کارآمد، فعال و اثرگذار استفاده کنیم تا به این شکل مدیریت استان‌ها را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است حضور نظارتی معاون سیاسی در استان‌ها بیشتر شود تصریح کرد: باید عملکرد دستگاه‌ها در راستای سیاست دولت ارزیابی شود و اگر اصلاحاتی لازم است باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

مقیمی با یادآوری اینکه وزیر کشور در همایش استانداران که از اوایل سال جاری برگزار شد چندین موضوع را در اولویت رسیدگی وزارت کشور قرار داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش ماه از سال 95 می‌گذرد و ما باید در شش ماه دوم امسال جدی‌تر عمل کنیم بنابراین باید طبق سیاست وزارت کشور به انجام وظیفه خود ادامه دهیم همان طور که می‌دانید بسیاری از شوراها و کارگروه‌ها باید اداره شود.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه افزود: مسائل امنیتی کشور از جمله موارد مورد تاکید وزیر کشور است، لذا باید به این حوزه بیشتر توجه شود در اطراف کشورمان شرایط امنیتی عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را به روشنی می‌بینیم و شاهد هستیم که اتفاقات در حال رخ دادن است بنابراین وضعیتی که در این کشورها حاکم است شرایط را برای ما جدی‌تر می‌کند. از این رو باید به مسائل امنیتی بیشتر پرداخته و جلسه شورای تامین با دستورات مشخص، بیشتر برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل امنیتی به عنوان یکی از مشخصه‌های مهم وزارت کشور افزود: باید در استان‌های ما اقدامات موثری برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی انجام شود چرا که هر شش ماه یک بار گزارشی در این زمینه به مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد.

مقیمی با تأکید بر اینکه لازم است برای عبور از مشکلات موجود آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم متذکر شد: بدیهی است که مسئولیت این حوزه برعهده معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران است که در این زمینه آنان مسئولیت سنگینی برعهده دارند. همچنین در حوزه فقر، اعتیاد، مشکلات اخلاقی و حاشیه نشینی باید با بسیج همه امکانات اقدامات مؤثر را در استان انجام داد.

وی با بیان اینکه معاونان سیاسی و اجتماعی مسئولیت تصمیم‌گیری در استان و فعال کردن NGO ها را برعهده دارند اظهار داشت: ما باید در بعد معیشت مردم و حل مشکلات جاری اقتصادی، راه اندازی واحدهای تولیدی و اشتغال خانگی قدم‌های بزرگی برداریم، بنابراین ضروریست علاوه بر مسائل سیاسی و امنیتی به مباحث اقتصادی توجه ویژه‌ای شود چرا که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: زمانی که فرماندار انتخاب می‌شود باید این مهم مورد یادآوری قرار گیرد که معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است و نباید از نقش مردم غافل شد، چرا که مردم همواره باعث شدند که دولت قدم‌های بسیاری بردارد فعالیت‌های غیرعرفی باعث نارضایتی مردم می‌شود باید حذف شود؛ قرار است در فرمانداری‌ها دفاتری تشکیل شود تا مشکلات اداری مردم مورد رسیدگی قرار گیرد اما چنانچه مشکلات آنها مرتفع نشد پیگیری آن در وزارت کشور صورت می‌گیرد و این پاسخ ما به خدمات مردم است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: زمانی که بحث انتخابات شروع می‌شود اظهارنظرهای زیادی را با خود به همراه دارد لذا معاونان سیاسی باید به عنوان متولی دقت عمل زیادی اعمال کنند. باید با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم اظهارنظرهای تفرقه افکن وارد بحث انتخابات شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با ظرافت دقیق به مدیریت مسائل کشور بپردازیم یادآور شد: ضروریست جایگاه خود را در استان حفظ کنیم تا دایره تعاملات گسترش یابد. نباید از اختلافات جزئی به سادگی عبور کرد بلکه باید با استفاده از شاخص مدیریت امور را پیش برد و شرایطی را پیش آورد که مردم برای انتخابات آماده‌تر شوند و نشاط سیاسی که در سالهای گذشته در حوزه انتخابات برقرار بود امسال هم مجددا ایجاد شود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در جامعه باید شرایطی فراهم شود تا احزاب و سیاسیون بتوانند مطابق اساسنامه حزب خود فعالیت کنند اظهار داشت: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که موافقان و مخالفان بتوانند اظهارنظر کنند حق‌الناس بودن رأی مردم در انتخابات به عنوان اصلی مهم برای ما در اجرای انتخابات است.

مقیمی با اشاره به موضوع بی‌طرفی در برگزاری انتخابات گفت: باید تلاش کنیم از حق مردم در انتخابات صیانت شود، اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد، حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر خواهد شد، همچنین باید از نخبگان دعوت کرد تا درباره فعالیت‌های انتخابات اظهارنظر کنند با فعال کردن دانشگاه‌ها و نهادهای مورد نظر هم می‌توان مسائل سیاسی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات 96 خود را آماده کنیم متذکر شد: در این زمینه مرحله آموزش فرمانداران آغاز شده و این مرحله آموزش تا زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: حفاظت از مدیران استانداران بسیار حائز اهمیت است و باید دانست که موضوع مالی و اخلاقی از جمله مسائلی است که می‌تواند پایه‌های مدیریتی را تضعیف کند. باید درحفظ مدیران نهایت دقت اعمال شود چرا که مدیران به عنوان سرمایه‌های کشور شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار