قائم مقام وزیر کشور، به تشریح موارد مطروحه در نشست با استانداران پرداخت.

اقدامات جدی‌تری جهت مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی نیاز استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدحسین مقیمی" قائم مقام وزیر کشور، در حاشیه نشست ستاد اربعین با استانداران سراسر کشور، با اشاره به جمع‌بندی این نشست اظهار داشت: در ابتدای این نشست، بحث مسائل مربوط به ستاد اربعین مطرح شد که اقدامات استانداران در سراسر کشور مشخص و کارگروه‌های مرتبط با ستاد اربعین اقدامات خود را انجام خواهند داد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این نشست بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح بحث موضوع کم آبی توسط وزیر نیرو در این جلسه بود که مسائل مطرح شده توسط چیت‌چیان نشان داد از نظر آب در وضعیت بحرانی قرار داریم و نیاز است که مصرف بهینه آب در دستور کار استان‌ها و دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اعتبارات را باید به سمت روش‌های گلخانه‌ای و نوین کشاورزی سوق داد تا بتوان در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی داشته باشیم.

مقیمی افزود: بحث آب بحث ملی است و باید با جدیت بیشتری در مورد آن اقدام کرد و شورای آب در استان‌ها نیز باید تشکیل شود.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به بخش دیگری از مسائل مطرح شده در این نشست اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و مسائل آن یکی دیگر از موارد طرح شده در این جلسه بود که استانداران سراسر کشور باید به حفظ این آثار توجه بیشتری داشته باشند و ساخت و تکمیل مقبره شهدا در مراکز استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و در آستانه هفته دفاع مقدس باید با همکاری استانداران اقداماتی متناسب با این هفته انجام شود تا هفته دفاع مقدس با شکوه‌تر از قبل انجام شود.

وی با بیان اینکه بحث سرشماری عموم و نفوس از مسائل مطروحه در این نشست بود اظهار داشت: توقع ما این است که استانداران در بحث سرشماری همکاری لازم را داشته باشند و امکانات لازم را در اختیار سازمان آمار قرار دهند و در جلسه‌ای که کارگروه سرشماری امروز با مقام معظم رهبری داشتند ایشان مسائل مهمی را در این مورد مطرح فرمودند و برای پیشبرد بهتر سرشماری در کشور استانداران باید همکاری کنند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به طرح مسئله حقوق شهروندی در نشست استانداران اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی در این جلسه مطرح شد و با توجه به اینکه تدوین قانون جامع حقوق شهروندی از موارد تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور است باید در دستور کار استانداران قرار گیرد.

مقیمی در پایان در مورد آخرین بحث مطرح شده در نشست استانداران اظهار داشت: بحثی که توسط سردار مویدی در مورد مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی مطرح شد یکی از مسائل مورد توجه ما خواهد بود و همانطور که وزیر کشور اعلام کردند اقدامات ما در حوزه مبارزه با موادمخدر، مفاسد و آسیب‌های اجتماعی باید اقدامات جدی در جهت جلوگیری از چالش‌های اجتماعی باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، استانداران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار