طرح تجمیع خدمات رایگان دامپزشکی، در ششمین روز از هفته دامپزشکی در روستای مرز دشت بخش خمام در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

در اجرای این طرح 300 خانوار دامدار این روستا در زمینه چگونگی نگهداری دام ها خدمات رایگان مشاوره ای دریافت کرده و 350 دام آنان نیز علیه بیماری های واگیر و کشنده واکسینه شدند . همچنین به دادمداران مرزدشت خمام نیز 12 لیتر سم برای سمپاشی جایگاههای دام به صورت رایگان ارائه شد.

مدیر کل دامپزشکی گیلان در مراسم اجرای این طرح افزود: طرح های واکسیناسیون و ارائه خدمات دامپزشکی در همه ایام سال در حال اجرا است زیرا معتقدیم تولید غذای سالم ، با بهداشت عمومی و امنیت غذایی جامعه رابطه مستقیم دارد.

سهراب عاقبتی با بیان اینکه گیلان 400 هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش و همچنین 850 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز در روستاها و مناطق عشایری دارد افزود: در 6 ماه نخست امسال 2 میلیون و 400هزار راس دام علیه بیماری های دامی تب برفکی و آبله دامی و یک میلیون و 100هزار راس دام علیه بیماری های مشترک مشمشه، شاربون و هاری واکسینه شدند.وی افزود: در حال حاضر هزار و 700 بیماری دامی شناخته شد که از این تعداد 850 بیماری بین انسان و دام مشترک است.عاقبتی تولید کیفی و کمی فرآورده های غذایی سالم را از اهداف مهم و سرلوحه فعالیت دامپزشکی اعلام کرد و افزود: در تلاشیم با کنترل، نظارت و ارائه خدمات ،زمینه تولید و عرضه غذای سالم را در جامعه فراهم کنیم.

هشتم تا چهاردهم مهرماه هفته دامپزشکی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.