نیروی انتظامی استان مرکزی همگام با سایر عزاداران حسینی این آمادگی را دارد تا با نظم بخشیدن به عزاداری ها در خدمت مردم باشد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  فرماندهی انتظامی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام در پیامی با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)  بر بزرگداشت ارزش‌های والای این ماه و نهضت سیدالشهدا(ع) تأکید کرد.
سردار عزیزی یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا را مقابله با پلشتی های خرافی و انحرافات تفکری حاکم بر جامعه اسلامی دانسته و از مردم درخواست کرده که به دور از انحرافات و خرافات از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و هرگونه رفتارهای موهن دوری کنند  و حقیقت های قدسی نهضت عاشورا را که در جلوه های اخلاقی، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری، رعایت حقوق دیگران نمود پیدا می کنند، تبیین و ترویج نمایند.
وی یاد آور شده نیروی انتظامی با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی قاطبه عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد نمود.
بر این اساس نیروی انتظامی استان مرکزی برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می نماید.
1-ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
2- شایسته است مسئولان و خادمان هیأت ها و دسته های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، جلوگیری نمایند.
3-مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود جلوگیری نمایند.
4- پیشنهاد می شود در حرکت دسته های عزاداری و هنگام برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود.
5- مراکز 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، انتظامی ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.