مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون شاهد جذب هفت برابری مخاطب تئاتر هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری کمیته برنامه ریزی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: امام خمینی(ره) در مورد اصفهان می فرمایند «در کجای دنیا می توانید شهری مانند اصفهان را پیدا کنید» و این بیان در روزی بود که بیش از 300 شهید در اصفهان تشیع شدند. مقام معظم رهبری اصفهان را شهر علم و پایداری نامیده اند. رییس جمهور نیز به استاندار اصفهان در خصوص برنامه چشم انداز 1404 تاکید داشته که اگر اصفهان به هنر اهمیت ندهد چه شهری می تواند پا به این عرصه گذارد!
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی ادامه داد: چهارده سال جشنواره رضوی با موفقیت برگزار شد و امیدواریم پانزدهین دوره آن نیز با موفقیت برپا شود.
وی ادامه داد: در ملاقاتی که استاد فرشچیان با آیت الله جوادی داشتند، آیت الله جوادی می گوید هنر اسلامی با آن بخش از هنر غربی که خالی از معنویت است یک تفاوت مشهور دارد، و آن این است که هنر غربی در حس و خیال دور می زند، اما در هنر اسلامی سه عامل تجلی معقول، فرودگاه خیال و جمال محسوس وجود دارد که آن را از هر هنری متمایز می کند. در هنر اسلامی این سه باهم عجین شده و هنرمندان بزرگی همچون استاد محمود فرشچیان را تربیت می کند. به همین دلیل است که تابلو عصر عاشورا را هر کجا به نمایش گذاشتیم همه افراد با هر دین و آیین با آن ارتباط برقرار کردند.
وی در ادامه گفت: هفته پیش در اصفهان با حضور وزیر کشور 50 نفر از هنرمندان تزار اول تجلیل شدند، در اصفهان تنها در حوزه خوشنویسی بیش از 50 نفر هنرمند ممتاز داریم. در سال پیش در سینما با رشد 7 برابری شاهد استقبال مخاطبین بودیم. از اول انقلاب تا امروز رشد و گسترشی در حوزه تئاتر و سینما داشتیم و با هدایت وزارتخانه و هنرمندان برنامه های بسیار قابل توجهی در اصفهان برگزار کرده و جهش چشمگیری در مباحث هنری داشته ایم.
وی افزود: ما در جشنواره رضوی که افتخار برگزاری بخشی از آن را در اصفهان داریم میزبان هنر نگارگری هستیم. سال گذشته یک جلد مکتوب از آثار سال های پیش آماده شد و از تصاویر آن با ذکر نام هنرمند آن در طراحی ها استفاده شد که تشویقی برای هنرمندان است.
گفتنی است؛ نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) صبح امروز در هتل چهل پنجره اصفهان برگزار شد. رسول زرگرپور استاندار اصفهان، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد استانهای کشور از حاضرین در این مراسم بودند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.