فرماندار ملکان گفت: سالیانه بیش از 260 تن انگور از تاکستان های این شهرستان تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره انگور و دوشاب ملکان افزود: ملکان با انگور و کشمش خود در جای جای ایران اسلامی شناخته شده است.

وی افزود: در شهرستان ملکان 11 هزار هکتار باغ انگور به صورت منسجم و یکپارچه وجود دارد که در هر هکتار بیش از 24 تن انگور برداشت می شود.

فرماندار ملکان با بیان اینکه سالیانه بیش از 260 تن انگور از تاکستان های این شهرستان تولید می شود، اظهار کرد: این شهرستان در خصوص تولید انگور و کشمش رتبه سوم کشوری و رتبه اول استان را  به خود اختصاص داده و 14 رقم انگور تولید می شود.

وی افزود: انگور و کشمش  ملکان به صورت تازه خوری و فرآوری شده به کشورهای اروپا یی ،روسیه ،حاشیه خلیج فارس ،آمریکای شمالی و شمال آفریقا صادر می‌شود.

وی از استقرار دبیرخانه دایمی جشنواره انگور و دوشاب در جهادکشاورزی ملکان بمنظور معرفی بیشتر پتانسیل شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره انگور و دوشاب شهرستان ملکان از سال 96 به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

فرماندار ملکان از ثبت ملی دوشاب این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر انگور، ملکان در تولید انگور نیز حرفی برای گفتن دارد و حدود 2000 هکتار باغات گوجه در این شهرستان نیز وجود دارد.

وی صنایع تبدیلی موجود در ملکان برای گوجه فرنگی را ناکافی دانست و افزود: نیازمندیم با مشارکت بخش خصوصی نسبت به توسعه صنایع تبدیلی گوجه نیز اقدام شود تا در آینده نسبت به برگزاری جشنواره گوجه فرنگی و صنایع وابسته در این شهرستان نیز اقدام گردد.

فرماندار ملکان با بیان اینکه شهرستان ملکان در تولید مرغ و جوجه یک روزه نیز قطب استان می باشد افزود:سالیانه بیش یک میلیون تن گوشت مرغ و 30 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید می شود که مرغ داریهای ملکان نه تنها در استان بلکه در سطح ملی مطرح هستند.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی شهرک گلخانه ای ملکان نیز طراحی شده و با اعتبار 2 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دست ساخت می باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.