سومین جشنواره کشوری خوشنویسی در شهرستان ملکان در سال 96 بصورت کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  درمراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی خوشنویسی با موضوع مشق عشق و ایثار و شهادت با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان ملکان در هنر خوشنویسی، خواستار برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی این شهرستان بصورت کشوری شد.

محمدپور افزود: توصیه می کنم جشنواره خوشنویسی استانی ملکان از سال آینده با حفظ موضوع ایثار و شهادت بصورت گستره کشوری برگزار شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در حد توان از تداوم این جشنواره حمایت لازم را خواهد کرد.

وی بر برنامه ریزی مسنجم تر و دقیق تر سومین جشنواره  خوشنویسی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهوریورماه و مهرماه زمان برداشت انگور از باغات ملکان می باشد لذا جشنواره کشوری سال 96 در زمان مناسب تری برگزار شود تا همه علاقمندان بتوانند در این جشنواره شرکت نمایند.

وی افزود: امیدورام جشنواره خوشنویسی سال 96 با حمایت های بیشتر مردم و مسئولین در سطح وسیع تر و ملی برگزار شود تا قابلیت و ظرفیت های این شهرستان در زمینه های فرهنگی و هنری،کشاورزی و صنعت و معدن و غیره در این جشنواره در سطح کشوری معرفی شود .

محمدپور گفت: دبیرخانه جشنواره از امروز در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دایر شود و فراخوان سومین جشنواره کشوری خوشنویسی نیز داده شود و موضوع ایثار و شهادت نیز در جشنواره بعدی حفظ شود.

وی از ملکان به عنوان قطب انگور در استان و کشور یاد کرد و با اشاره به برگزاری جشنواره انگور و دوشاب در ملکان نیز اظهار کرد: اساساً این جشنواره نیز به نوعی جشنواره فرهنگی محسوب می شود چرا که هر چیزی که با فرهنگ و زندگی و معاش مردم گره بخورد یک مقوله فرهنگی محسوب می شود.

امام جمعه ملکان نیز در این مراسم زمان مراسم جشنواره انگور را نامناسب خواند و گفت: بیستم شهریورماه لغایت نیمه اول آبان زمان برداشت انگور در ملکان بوده لذا ضروری است زمان برگزاری جشنواره بعدی به اوایل شهریور یا نیمه دوم آبان موکول شود.

حجت الاسلام حافظ زمانی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هنرمند و هنرمندان آن مردان و جوانان و رزمندگان و ایثارگرانی بودند که با تمام هنر و توان رفتند و جانشان و خونشان و هستی و نیستی شان را در اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

فرماندار ملکان نیز در این مراسم خواستار تکمیل ساختمان نیمه تمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان مهد هنر استان و محل پرورش و فعالیت هنرمندان ممتاز و برجسته استانی و کشوری محسوب می شود لذا این فضا مناسب نبوده و ضروری است جهت فعالیت بهتر انجمن های هنری هر چه سریعتر توسعه یابد.

محمدباقر خانی افزود: بخش لیلان با بیش از 25 هزار نفر جمعیت نیاز به احداث مجتمع فرهنگی دارد.

وی افزود: زمین این مجتمع از طرف مردم خیر این بخش نیز خودیاری شده و نیازمند مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد.

فرماندار ملکان در ادامه با بیان اینکه اکثر روستاهای ملکان دارای جمعیت بالغ بر 4 هزار نفری هستند خواستار ایجاد فضاها و امکانات فرهنگی در این روستاها بمنظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان نیز در این مراسم  از اسقبال خوب هنرمندان استان از دومین جشنواره استانی خوشنویسی ملکان خبر داد  گفت: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیشتر از سال قبل بوده است.

سلطانپور به استعداد شهرستان ملکان در زمینه هنر خوشنویسی اشاره کرد و افزود: شهرستان ملکان با توجه به جعیت خود بعد از تبریز مقام دوم استانی را در زمینه هنر خوشنویسی دارد.

وی افزود: در شهرستان ملکان هنرمندان با استعداد بسیاری در خصوص خوشنویسی وجود دارد و از جمله  9 خوشنویس فوق ممتاز در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه  70 اثر فاخر و واقعا با کیفیت به دبیرخانه دومین جشنواره خوشنویسی ملکان رسیده است افزود:قطعا اگر موضوع جشنواره آزاد بود تعداد آثار رسیده بیشتر از این بود.

 گفتنی است: در پایان مراسم پس از تجلیل از خانواده شهید مراثی از شهدای مدافع حرم ، به آثار برتر جشنواره لوح تقدیر و هدایایی اهدا گردید.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.