همزمان با شروع ایام عزاداری در ماه های محرم و صفر، شبکه دامپزشکی مشهد نظارت خود را بر ذبح دام و بهداشت عمومی شهر آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در آستانه روز ملی دامپزشکی و همزمان شدن آن با ایام محرم، در جمع اصحاب رسانه، به رعایت بهداشت و نظارت هرچه بیشتر دامپزشکی بر بهداشت عمومی جامعه تاکید کرد.

مجید روحانی نژاد با بیان اینکه 13 درصد برنامه سوم توسعه در کشور به حوزه دام و طیور اختصاص دارد، افزود: با تاکید به حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی باید به بهره وری بیشتر بیاندیشیم.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده دامپزشکی استان در زمینه های واکسیناسیون، آزمایشات، قرنطینه و خدمات پایش استراتژیک تصریح کرد: در همین راستا سالانه 30 میلیون راس دام سنگین و سبک در استان واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به وجود بیش از 6 میلیون دام سبک و 350 هزار راس دام سنگین در استان اشاره و بیان کرد: با این تعداد دام در استان، فقط 1800 واحد دامداری ها، صنعتی شده اند.

روحانی نژاد از کاهش 25 درصدی بیماری مشترک بین دام و انسان "بروسلوز" خبر داد و افزود: کانون های تب برفکی و بیماری های طیور شناسایی و از بروز این بیماری ها جلوگیری شده و کانونی از آنها در استان نداریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به اقدامات در حال انجام هفته دامپزشکی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این هفته که از 14 مهر آغاز می شود، 2 مرغداری، کلینیک دامپزشکی طیور و 2 مرکز بسته بندی گوشت قرمز در شهرهای سبزوار، باخرز و فریمان افتتاح می شود.

در ادامه این نشست رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: محصول نظارت این واحد درسال 94 بر 308 مورد ذبح بوده 5 دام بیمار شناسایی و تعدادی ریه و کبد فاسد معدوم شد.

شهرام کرباسی افزود: در 6 ماهه اول امسال نیز 18 هزار بازدید از سطح شهر داشتیم که بر اساس آن 245 تن انواع فراورده خام دامی ضبط، 148 تن معدوم و با تشکیل 132 پرونده قضایی، 7 مورد هم پلمپ شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.