فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس "خانه دوست" توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این مؤسسه با هدف ترویج بیان هنرمندانه و خلاقانه در موضوع زیارت، اقدام به برگزاری چهارمین دوره این جشنواره سراسری می کند.

علی ثابت نیا گفت: سفر عکاسان برای زیارت خانه دوست در طول سه دوره پیشین این جشنواره، موجب شد 26هزارو237 بار مفهوم انس، کرامت و تعظیم در پیشگاه عشق، در قالب عکس ترجمه شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش زیارت و عکس نوشت برگزار می شود، اظهار کرد: در این بخش تمامی عکس‌هایی که به صورت عینی و با رویکرد مستندگرایانه به نمایش وجوه مختلف زیارت در اماکن متبرکه حرم حضرت رضا(ع)، حرم امامان معصوم(علیهم السلام) و زیارتگاه های امام زادگان در کشورهای مختلف اسلامی می پردازند، حق شرکت دارند.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: آداب زیارت، سنن، جشن ها و اعیاد، سلوک زائر، ارتباط معنوی زائر از دورترین شهرها با حرم و اماکن متبرکه نیز می تواند به عنوان زیرمجموعه های موضوع مورد استفاده قرار گیرد.

ثابت نیا اضافه کرد: عکس‌ها می‌توانند در هر نقطه ای از ایران و جهان اسلام ثبت شده باشند، اما لازمه شرکت در این بخش استفاده از دوربین های حرفه ای یا نیمه حرفه ای است که فایل خام عکس ارسالی را نزد عکاس محفوظ داشته باشد.

وی از بخش «عکس نوشت» جشنواره خانه دوست یاد کرد و گفت: «عکس نوشت» شکلی از همراهی عکس و متن در کنار یکدیگر است که به تولید روایت‌های کوتاه داستانی می انجامد. عکس نوشت های ارسالی باید بر روی عکس های پذیرفته شده تمرکز یافته باشند.

فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست در سایت جشنواره به نشانی: www.aqaks.ir قابل رویت است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.