رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران، از استخراج 370 میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

استخراج 370 میلیون تن مواد معدنی در کشور
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نادعلی اسماعیلی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ذخایر معدنی کشور 60 میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن کشور با 35 هزار عضو در همه استان ها فعال است افزود: 73 درصد از این تعداد عضو آقایان و مابقی بانوان هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: 38 درصد اعضای نظام مهندسی معدن فارغ التحصیل رشته های معدن، 50 درصد زمین شناس، 8 درصد نقشه بردار، یک درصد متالوژی و 7 درصد سایر رشته ها می باشد.

وی ادامه داد: 9 هزار نفر از مجموع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در استان ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین صلاحیت شدند که 48 درصد از این تعداد در بخش استخراج، 38 درصد در بخش زمین شناسی، 2 درصد کانال یابی و 1.4 درصد در بخش متالوژی استخراجی فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی در کشور قابل قبول نیست اظهار داشت: باید به جای صادرات چندین تن مواد خام معدنی از کشور چند کیلو مواد معدنی فرآوری شده صادر شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با بررسی گذرگاه های کشور مشخص می شود که مواد وارداتی به کشور، همان چندین تن مواد خام معدنی است که پس از فرآوری دوباره و با قیمت های گزاف به کشور بازگشت داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای حضور در همایش تخصصی بهره برداران معدن چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار