بیست و هشتمین خانه استانی معدن کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور معاون امور استان های خانه معدن‌ ایران، فعالیت بیست و هشتمین خانه استانی معدن کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

در این آیین که با گردهمایی معدن داران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد همزمان بود، اعضای هیأت رئیسه خانه معدن استان هم با انجام رأی گیری، از بین ۱۵ کاندیدا، انتخاب و معرفی شدند.

بر این اساس، عبدالکریم کریمی رئیس خانه معدن استان چهارمحال و بختیاری شد.

معاون امور استان‎های خانه معدن ایران، در این آیین، با اشاره به پتانسیل قوی چهارمحال و بختیاری در حوزه معدن گفت: این استان نیازمند کار سیستماتیک و اکتشافی است که امیدواریم با تشکیل خانه معدن، فعالیت بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

عارف حامدی، بررسی طرح‌های بهره‌برداری و اکتشاف متقاضیان را از وظایف خانه معدن عنوان کرد و افزود: خانه معدن، مدافع حقوق بهره‌برداران معادن کشور است که با تشکیل نمایندگی‌ در استان‌ها، مسائل و مشکلات این قشر را پیگیری و تسهیل می کند.

وی، از برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین معدنی، برای بهره‌برداران و دارندگان پروانه اکتشاف در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با رفع تحریم‌ها، شاهد افزایش و پیشرفت چشم‌گیر فعالیت‌های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن باشیم.

حامدی، با اشاره به تلاش دولت برای توسعه واحدهای فراوری معدنی در بخش‌های مختلف گفت: از 8 هزار پروانه صادر شده در بخش معدن، یک هزار و 200 پروانه مختص بانوان است و از 84 هزار شاغل بخش معدن نیز یک هزار و 100 نفر از بانوان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه اندازی خانه معدن در استان، نقش مهمی در رسیدگی به حقوق کارکنان معادن و ارتقاء سطح خدمات رسانی به این قشر دارد.

سید نعیم امامی افزود: در حال حاضر 182 معدن در این استان فعال است که سالانه 7.5 میلیون تن مواد معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان، از این معادن استخراج و فرآوری می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و 500 نفر هم در معادن چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

امامی با بیان افزایش اعتبارات در بخش اکتشافات معادن  گفت: در 70 درصد از مساحت استان هم مطالعات اکتشاف معدن در حال انجام است.  
 
وی یادآور شد: سال آینده 10 معدن جدید در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار