اختتامیه طرح رو به دریا پس از چند ماه فعالیت خود در شهر اصفهان با حضور خانواده‌ها از سوی فرهنگسرای نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی در باغ نور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اختتامیه طرح رو به دریا با حضور خانواده‌های دختران شرکت‌ کننده در این طرح و همچنین مسئولان شهری برگزار شد.
این مراسم  با حضور دو هزار نفر از مردم اصفهان و دختران نوجوان حاضر در طرح، از سوی فرهنگسرای نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مجموعه باغ‌نور اصفهان برگزار شد.
دکتر عابدی، عضو شورای علمی دفتر تخصصی نوجوان با اشاره به درک مسائل اجتماعی توسط نوجوانان گفت: نوجوانان در دوران سنی که قرار دارند، می‌توانند مسائل بسیاری را درک کنند. آن‌ها می‌توانند مسائل اجتماعی را به خوبی در تجزیه و تحلیل قرار دهند که برای مثال چنین رشدی در کودکان عقب افتاده قابل مشاهده نیست. مدرسه سبب رشد هوش نوجوانان می‌شود و اگرچه هوش بسیار مفید است ولی می‌تواند مانع نیز باشد.
عابدی با بیان اینکه نوجوانان خود به خود رشد هوشی دارند، بیان کرد: در نوجوانی رشد هوش را مشاهده می‌کنیم ولی نباید انتظار رشد در خرد را داشته باشیم. نخستین فعالیت مد نظر والدین برای رشد خرد کودکانشان آن است که در این دوران سنی محبت به آن‌ها را داشته باشند.
وی افزود: نوجوانان نیز باید در این دوران سنی از مشورت غافل نشوند؛ مشورت با والدین بسیار مهم است حتی در مسائل بسیار منفی باید مشورت کنند و والدین نیز چنین اجازه‌ای را به فرزندانشان دهند که در همه مسائل بتوانند با آن‌ها مشورت کنند. متأسفانه نوجوانان در این دوران زیاد اهل مشورت نیستند و علاقه به این کار ندارند.
این مشاور خانواده تصریح کرد: والدین باید برای پشت سر گذاشته شدن این مرحله از سوی نوجوانان، بتوانند به خوبی آن را مدیریت کرده و فرصت نشان دادن آنها را بدهند.
وی افزود: گاهی اوقات چنین چیزی مشکلی ایجاد نمی‌کند، بنابراین بهتر است که نوجوانان بتوانند خود را نمایش دهند اما متأسفانه ما در مدارس و سیستم آموزشی چیزی به عنوان گفت‌و‌گو نداریم. فضای گفت‌و‌گو باید وجود داشته باشد که این مسئله نیز سبب می‌شود نوجوانان بتوانند بهتر این مسیر را پشت سر بگذارند.
ندا واشیانی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت بانوان ایرانی و اصفهانی گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد دختران ایرانی بوده‌ایم، دختران جوانی که کرسی‌های دانشگاه‌ها را گرفته‌اند و اگر به دانشگاه‌ها نگاه‌ کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که اکثر دانشجو‌های حاضر در دانشگاه‌ها را دختران ما شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: در سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز زمانی که مراجعه می‌کنیم خانم‌ها را مشاهده می‌کنیم که با قدرت بسیار در حال خدمت‌رسانی و اجرای فعالیت‌ خود هستند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در گذشته خانم‌ها شاید تنها در سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی به عنوان کارمند فعالیت داشته‌اند ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که خانم‌ها خواستار پست‌های مدیریتی مهم نیز هستند. این موضوع نشان دهنده رشد بسیار خانم‌ها در جامعه ما بوده و به عنوان مثال در مسابقات المپیک خانم علیزاده را دیدیم که با کسب مدال نشان داد دختران ایرانی دارای استعداد فوق‌العاده هستند.
وی با اشاره به کسب مدال‌های مختلف توسط دختران ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک تصریح کرد: این افتخارات نشان می‌دهد که دختران ما می‌توانند با شرایطی که در جامعه فراهم آمده است به کسب مقام‌های مختلفی برسند. بحرانی‌ترین دوران زندگی دختران و پسران ما تقریبا از 12 سالگی است اگر از این بحران به سلامت عبور کنند می‌توانند در ادامه زندگی راه خود را به سلامت پیدا کرده و ادامه دهند.
اجرای طرح‌هایی نظیر دختران رو به دریا با این هدف برنامه‌ریزی شده که دختران ما به خوبی استعدادهای خود را شناسایی کرده و از این دوره طلایی زندگی‌شان بهره گیرند .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.