منابع عربستانی از اختلافات میان فرستاده سازمان ملل در امور یمن و آمریکا درباره اولویت‌های حل سیاسی بحران یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی مسئله آتش‌بس موقت با هدف هموار کردن راه برای ازسرگیری مذاکرات وارد ریاض شده است تا با هیئت دولت مستعفی یمن و مسئولان عربستانی در این باره صحبت کند.

همزمان با سفر وی به ریاض منابع عربستانی از اختلافات میان فرستاده سازمان ملل و دولت آمریکا درباره اولویت‌های حل سیاسی بحران یمن خبر می‌دهند.

به گفته این منابع آمریکا همچنان بر دیدگاه خود درباره تشکیل دولت وحدت ملی با حضور حوثی‌ها و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و توافق با تعیین طرف سومی برای نظارت بر عقب‌نشینی از شهرها و تحویل سلاح سنگین پافشاری می‌کند. این دیدگاه به دیدگاه هیئت صنعا نزدیک‌تر است اما ریاض و دولت مستعفی یمن بر لزوم عقب‌نشینی و تحویل سلاح قبل از تشکیل دولت تأکید دارند. منابع عربستانی می‌گویند الشیخ احمد نیز همین دیدگاه را دارد.

به گفته منابع سیاسی پیشنهادات جدیدی که الشیخ احمد داده بر تحقق توافق فراگیر سیاسی، نظامی و امنیتی مبتنی است اما براساس این توافق قبل از تشکیل دولت باید حوثی‌ها از شهرهای یمن عقب‌نشینی کنند.

موضوع تشکیل دولت جدید با مشارکت حوثی‌ها یکی از عوامل شکست مذاکرات کویت بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار