نیروی انتظامی مازندران با مروجان بدعت و خرافه در ایام محرم برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در همایش طلایه داران امر به معروف، پلیس و همیاران محرم، لازمه برقراری نظم و امنیت در این ایام را همکاری هیات های مذهبی و اقشار مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی استان با تمام توان در صحنه های عزاداری سالار شهیدان حضور دارد تا از هر گونه اخلال و بی نظمی و بدعت و نوآوری در دسته های عزاداری جلوگیری کند.

وی بر مقابله هوشمندانه با اخلال گران و استفاده از کلام نرم، فرهنگ خودکنترلی و قانون گرایی جهت حفظ اهداف بلند نهضت عاشورایی در ایام محرم تاکید کرد و گفت: در هر هیات مذهبی یک نیروی تعلیم دیده انتظامی نظارت دارد که عزاداران با دیدن هر گونه بی نظمی می توانند مراتب را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه ای شبکه های مختلف ماهواره ای به صورت همزمان و کاملا ساماندهی شده در صدد ضربه زدن به اسلام و مقدسات آن هستند، افزود: با توجه به سیره پیامبر(ص) در ترویج راستین مکتب اسلامی، باید بر برپایی عزاداری های سنتی در ایام محرم اهتمام ورزید.

رئیس کل دادگستری مازندران هم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان را یک ضرورت اعلام کرد که برپایی و احیای آن یک عزم قاطع را می طلبد.

حجت الاسلام تقوی فرد بهترین معروف در جامعه را امر به صداقت و مهمترین نهی را نهی از دروغ اعلام کرد که ایام عزاداری سالار شهیدان(ع) بهترین فرصت برای ترویج آن است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه 440 نیروی مردمی برای انجام فریضه امر به معروف در هیات های مذهبی استان به کار گرفته شدند، اقامه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ ترین پیام محرم دانست که با برپایی عزاداری های سنتی باید از ورود بدعت و خرافاتی در آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام شکریان شاخص هایی چون، برپایی نماز، مبارزه با ظلم و استکبار، عفو و گذشت، حفظ عفاف و حجاب و دستگیری از مستمندان را از مهمترین معروف های عاشورا برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار