باز دوباره محرم آمد و کوچه و خیابان های شهر و روستاها از غم حادثه نینوا سیه پوش شد و عاشقان ائمه اطهار به یاد امام حسین(ع) و یارانش به عزاداری می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ماه محرم نخستین ماه تقویم اسلامی و به اعتقاد مسلمانان از جمله ماه های حرام و ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در قتل حسین بن علی (ع) است، ماه آمیختگی با حسین(ع) و آموختگی از حسین(ع).

و عاشورای حسینی، رستاخیزی است که پرده از چهره همه زشتی ها می کشد و پلیدان را رسوا می کند.

وعزاداری در آن، احیا خط خون شهادت و رساندن صدای مظلومیت آل علی(ع) در گوش تاریخ نام گرفته است.

یکی از شهروندان با بیان اینکه نام امام حسین(ع) همیشه یادآور محرم و کربلا بوده است، تمام داشته های مثبت زندگی خود را نشات گرفته از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد.

وی با بیان اینکه هر کس عاشق خدا باشد، خدا هم برایش دلبری می کند، گفت: امام حسین(ع) نیز عاشق خدا بود، به طوری که جان فشانی این امام همام و خانواده ویاران وفادارش در راه خدا، موجب ماندگاری نهضت عاشورا شد.

شهروند دیگر که در حال سیاه پوش کردن سیمای شهر در ماه عزای سالار شهیدان بود، افزود: با سیاه پوش کردن شهر و زنده نگه داشتن قیام سالار شهیدان، باید فریاد مظلومیت امام حسین و یارانش را به گوش عالمیان رساند.

یکی دیگر از عاشقان سالار شهیدان نیز راه امام حسین(ع) را راه ولایت و ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) اعلام کرد و بهره گیری از ابزارهای نوین دنیای امروزی را بهترین وسیله در شناساندن نهضت ایشان به جهانیان دانست.

او گفت: اگر بخواهیم امروز امام حسین را به دنیا معرفی کنیم باید از ابزارهایی چون ساخت و پخش فیلم هایی مانند مختار نامه و چاپ و انتشار کتاب هایی چون کتاب قیام امام حسین شهید مطهری، بهره گرفت.

این دلسوخته سیدالشهدا افزود: کربلا نشان داد که با شکیبایی در عطشی کوتاه می توان همیشه تاریخ را سیراب کرد.

یکی از مداحان اهل بیت نیز با شرکت در این گفتگو، عاشورا را عرصه اثبات ظفرمندی انسان خداگونه بر سپاه ابلیس معرفی کرد و گفت: محرم با همه غم هایش، پیام زندگی و دشمن شناسی دارد.

این دلسوخته اهل بیت افزود: نه دیروز و امروز، نه فردا و فرداها، بلکه باید در تمام لحظات زندگی خود راه، یاد و هدف امام حسین(ع) را دنبال کرد.

خادم یکی از مساجد شهرستان ساری نیز با بیان اینکه میلیون ها نفر در جهان 57 سال زندگی کردند و بدون هیچ گونه اثرگذاری از دنیا رخت بربستند، گفت: عمر بابرکت و 57 ساله امام حسین چنان شور و غوغایی در جهان به سود حق و حقیقت و به زیان ستم گری به پا کرد که کمتر کسی با آن ناآشنا است.

او با اشاره به اینکه در ایام محرم همه برای برپاداشتن عزاداری سالار شهیدان به مساجد و تکایا می آیند، افزود: حضور در این مراسم پیر و جوان ندارد، از رئیس و کارمند و دستور دادن هم خبری نیست، اینجا همه عاشق سالار شهیدان و ائمه اطهار(ع) هستند و به عشق این بزرگواران به عزاداری می پردازند.

با پیچیدن شمیم روحانی ماه خون و قیام، تکایا و حسینیه ها با حضور عاشقان ابا عبدالله ، جلوه ای دیگر از ارادت و اخلاص را به نمایش خواهد گذاشت، به طوری که حجت الاسلام قربانی، معاون فرهنگی مدیر کل اوقاف مازندران گفت: 8 هزار مکان شامل مساجد، تکایا، امام زاده و حسینه ها امسال خیمه عزا امام حسین را در استان برپا می کنند.

با وجود گذشت قرن هاست از حادثه عاشورا، اما هنوز هر زمان نام کربلا به میان می آید دلها حسینی می شود و بشریت تشنه درس های این مکتب، مکتبی که الفبای آن فداکاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری است.

و از آنجا که محرم، ماه محرم شدن در پیشگاه خدا و محرم شدن با حسینیان است، باید کوشید در این ماه اگر زنجیر می زنیم زنجیرهای غفلت را از پایمان باز کنیم، اگر سینه می زنیم سینه دردمندی را از غم آزاد کنیم و اگر اشکی می ریزیم قبل از آن اشک های مظلومی را پاک کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار