مشهد؛

انقلاب اسلامی امتداد عاشوراست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انقلاب اسلامی امتداد جریان عاشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال، که در آستان مقدس امامزاده "سلطان علی بن محمد باقر" با حضور هزاران دلباخته مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) برگزار شد، افزود: خون شهدای اسلام روشن‌گر و احیاگر اسلام و احکام دین است.

وی گفت: یزیدیان می‌خواستند عاشورا، روز ختم و روز پایان باشد، اما روز آغاز و تولد عاشوراییان شد و امتداد جریان عاشورا، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را رقم زد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرازی از زیارت اربعین که در آن خون امام حسین(ع) مایه جهل زدایی از جامعه معرفی می‌شود، اشاره و اظهار کرد: خون ابا عبدالله(ع) در طول تاریخ همواره از جوامع بشری جهل زدایی کرده و خواهد کرد و این بیداری اسلامی و بصیرت آفرینی که امروز به برکت خون این حضرت در میان جوامع بشری بروز یافته، گواه این حقیقت است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان دین خدا می‌خواستند؛ پیامبر نباشد، حاکمیت دین در مدینةالنبی شکل نگیرد و جنگ‌های بسیاری برافروختند، تصریح کرد: دشمنان جنگ احزاب را به راه انداختند و مدینةالنبی را محاصره کردند، اما اراده الهی آن بود که مدینة‌النبی و حاکمیت دین پا بگیرد و جهانی را متأثر کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه قرآن کریم به ما نوید می‌دهد، پیروزی حق و برتری و توفق ارادة‌الله است، ادامه داد: ‌کسانی که دل به خدا بدهند و برای حاکمیت حق تلاش کنند، ‌بدانند پیروزی برایشان حتمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی‌بن‌ محمد باقر (ع) مظلومانه ‌به شهادت رسید و خونش بیدارگر شد، خاطر نشان کرد: مستکبران تصورشان این بود که با شهادت این آقای مظلوم همه چیز ‌تمام شد، اما ‌غافل از اینکه اردهال هزاران سال پس از این شهادتش می‌خروشد و نماد حضور و دفاع از حق را با ارادت سفیر بزرگوار ولایت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشهد اردهال قلوب بسیاری را از سراسر کشور به این جایگاه نورانی جذب می‌کند، گفت: شهادت علی بن محمد باقر(ع)‌ آغاز بود و این آغاز دل‌های بسیاری از عاشقان و دلدادگان را به طرف حق، عدالت، ارزش‌های الهی و حاکمیت الهی سوق می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شهدای تاریخ اسلام را انسان‌هایی متعالی خواند که با خون خود بشریت را از جهالت رهایی می‌دهند و تصریح کرد: خون شهدا ‌از جامعه بشری جهل‌زدایی و جاهلیت مدرنی که به دست مستکبران ایجاده شده است را مفتضح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آنان‌ که اراده الهی را دنبال ‌و دل در گرو ولایت سپردند، عرصه را برمستکبران ‌بسیار سخت‌ کردند، ادامه داد: فرهنگ عاشورا و انتظار امروز می‌تواند ‌‌در مقابل فرهنگ ابتذال دشمنان که بر جوامع بشری در حال تحمیل است، ایستادگی کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه مکتب انتظار امروز یک جلوه هایش «حزب الله» است که در لبنان مقابل اسرائیل با آن همه ادعا و قدرت ظاهری نظامی ایستاده است، اظهار داشت: جوانان حزب الله به نام دین بر سرهای خود پیشانی بند «یاحسین» و «یا زهرا» می بندند و اسرائیل را با تمام ادعا به استیصال کشانده‌اند.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آئین مذهبی ‌قالشوییان مشهد اردهال، جلوه‌ای از عشق و دلدادگی مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) است، گفت: حضور در این مراسم با شکوه جلوه‌ای از اعلام وفاداری با ولایت و حضرات معصومین(علیه اسلام) است.

آیین قالیشویان، مراسم مذهبی یک هزارساله‌ای است که در دومین جمعه مهرماه هر سال برگزار می‌شود و بر این اساس تنها مراسم سنتی مذهبی است که برگزاری آن مطابق تاریخ شمسی است. این آیین نمایش نمادین تشییع و به خاک‌سپاری حضرت سلطان علی‌بن امام محمد باقر(ع) است که در ۲۷ جمادی‌الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری مطابق با دومین جمعه مهرماه به شهادت رسید.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار