وزارت ارشاد١٦٠ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تجهیز سینما به استان های بدون سینما اهدا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت:استان های محروم از سینما با اولویت کمک بلاعوض 160میلیون تومانی را دریافت می کنند.

محمدمهدی احمدی افزود: اختصاص بودجه مشخص به ادارات کل استان ها به منظور خرید کتاب در راستای اهمیت بخشی به فرهنگ و هنر استان ها انجام شد به گونه ای که در سال ٩٤، ٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان از نویسندگان استان ها کتاب خریداری شد.

وی با بیان اینکه ٨ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان نیز به استان ها کتاب اهدا شده است، اظهار داشت: در حالی که اعتبارات وزارتخانه با کاهش روبرو بود اما میزان خرید کتاب از استان ها کاهش پیدا نکرد که این امر در راستای اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها انجام گرفت.

نماینده ویژه وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های غنی که استان از آن برخوردار است، از جمله تنوع اقوام در این استان، گفت: این ویژگی در خراسان شمالی به سبب نشاط مردم و وحدت حاکم بر استان، به فرصتی تبدیل شده است که از آن در راستای توسعه استان می توان استفاده برد.

درپایان از زحمات پنج ساله حسین ثابت قدم وحید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی و حسین فرخنده بعنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.