25فعال و پیشکسوت صنعت چاپ خراسان شمالی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ خراسان شمالی که در شهرستان بجنورد برگزار و از ٢٥ فعال این حوزه قدردانی شد.

محمودرضا برازش با اشاره به این که هیچ کاغذی بدون چاپ معنی ندارد تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیادی که در همه شهرها برای مناسبت های مختلف به کاربرده می شود است انواع و اقسام کارت های اعتباری، قوطی دستمال کاغذی و... همه نیازمند صنعت چاپ است.

وی گفت: از آنجایی که دستگاه های چاپ ونشر هزینه بسیار بالایی را می طلبد باید سعی شود در مرحله اول از تولید کننده داخل و اگر هم نشد از سرمایه گذار خارجی دعوت به سرمایه گذاری در این صنعت شود.

برازش با اشاره به این که در حوزه صادرات کمتر از ١٠ درصد مبادلات صورت گرفته است گفت: در سال گذشته ١٥٠ میلیون جلد کتاب غیردرسی تولیدشده که میزان کاغذ مصرفی برای کتاب های درسی ١١٠ هزار تن بوده و این برای روزنامه و نشریات کمتر از ١٠٠ هزار تن بوده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان شمالی هم دراین همایش گفت: صنعت چاپ جزو پنج صنعت مهم جهان است و از طرفی زیر بنای فرهنگ را هم تشکیل می دهد و این صنعت یک مقوله منحصربفرد است و با اندیشه و فرهنگ جامعه رابطه مستقیم دارد.

ثابت قدم وحید تصریح کردبایدزیرساخت های اقتصادی فراهم شودتا شاهدارتقاحوزه صنعت چاپ باشیم

وی افزود: این صنعت در استان ما با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی مواجه است که برای حل این مشکلات نیازمند یک عزم ملی هستیم.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.