منابع لیبیایی خبر درخواست کمک نظامی ژنرال حفتر از روسیه را رد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع لیبی روز چهارشنبه خبر مبنی بر این که خلیفه حفتر رئیس ارتش لیبی و متحد دولت در شرق این کشور در پیامی به سران روسیه، آنها خواسته است تا نیروهای تحت فرمان آن را با سلاح و تجهیزات جنگی حمایت کنند، مردود دانستند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از منابع نزدیک به خلیفه حفتر، روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن آن که قادر نیست با قطعنامه های سازمان ملل متحد مخالفت کند، نمی تواند به لیبی سلاح و مهمات وارد کند.

منابع لیبیایی که هیچ اشاره ای به اسم آنها نشده است، تاکید کردند که روابط بین روسیه و لیبی هم چنان وجود دارد و موضع مستحکم مسکو مبنی بر حمایت این کشور از برداشته شدن تحریم های ورود سلاح به لیبی را ستودند.

چند روز گذشته یک روزنامه روسی به نقل از یک منبع نزدیک به نهادهای سیاسی این کشور اعلام کرده بود که حفتر درپیامی به سران روسیه، از آنها خواسته است که ورود سلاح و تجهیزات نظامی برای نیروهای لیبیایی را آغاز کنند.

اسپوتنیک ادامه داد: این پیام شامگاه سه شنبه 27 سپتامبر (6 مهرماه) از سوی «عبدالباسط البدری» سفیر لیبی در عربستان که میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجیه روسیه در مسکو با وی دیدار داشته است، به سمع مقام های روسی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار