هیئت های مذهبی عزاداری یزد را سرآمد کشور کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی، مدّاحان و شاعران آیینی استان یزد، ماه محرّم را فرصتی فرهنگی برای استفاده از ظرفیت جوانان و انتقال مفاهیم و ارزشهای دینی این استان و کشور به مردم دنیا دانست.

سیدمحمد میرمحمدی گفت: نیرو، خلاقیّت، قدرت جوانان و نیز استعداد نهفتۀ آنان با جریان هایی آتشین و تأثیرگذار شکوفا می شود و این شکوفایی با مدیریت هیئت های مذهبی، محتوای اشعار حماسی و نظم آن ها در ارتباط است.

وی هدف از این گردهمایی را شکل گیری مراسم عزاداری حضرت حسین بن علی(ع) به بهترین نحو عنوان کرد و افزود: این هدف مقدّس است و ما می خواهیم در عزاداری ها و هیئت ها پایبندی خود به ائمه اطهار(ع) را نشان دهیم.

میرمحمدی با بیان اینکه در انتقال مفاهیم دینی در مرحلۀ اول باید زیباترین واژه هارا به کار برد، گفت: هیئت های مذهبی باید به گونه ای تأثیرگذار عمل کنند که ملّت ها متوجه ارزش های دینی این کشور، دیانت و اعتقادات ما شوند.

استاندار یزد درخصوص شاعران آیینی نیز گفت: شاعران آیینی اشعاری بسُرایند که از نظر ادبیات اخلاقی، انقلابی گری و حماسی سرآمد و متجلّی هم نوایی در میان همۀ هیئت های مذهبی باشد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: استان یزد از فرصت فرهنگی ماه محرم به بهترین نحو استفاده کند و با استفاده از نیرو و انگیزۀ جامعۀ جوان زمینه ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تضمین سلامت جوانان، ترویج اخلاق مذهبی و آرامش جامعه فرآهم نماید.

در این گردهمایی برخی رهروان مکتب حسینی به بیان نکاتی دربارۀ عزاداری  ماه محرم پرداختند و مطالبات خود از گروه های هدف و مسئولان استان را بیان کردند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.