قانون شوراهای آموزش و پرورش اصلاح و بازنگری می‌شود

مدیر امور شورای از نظارت بر عملکرد هیئت امنایی و همچنین اصلاح و بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نورعلی عباسپور مدیر امور شورا‌های آموزش و پرورش در نشست خبری مدارس غیر دولتی با بیان اینکه حوزه مدیریت شورا‌های آموزش و پرورش از ارکان اصلی این نهاد آموزشی است، گفت: این حوزه جایگاه مرجع تصمیم‌گیری برای آموزش و پرورش به شمار می‌رود و در این زمینه برای بهبود این وضعیت نیازمند دوره‌های آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: امسال به بازنگری و اصلاح قانون توجه می‌شود تا مطالبات به طور شفاف تبیین شود.

عباسی عنوان کرد: توسعه مشارکت‌ سازمان‌ها و نهاد از جمله مواردی است که باید در حوزه‌های آموزش و پرورش به آنها پرداخته شود. همچنین تبیین سند آموزش و پرورش و توسعه مشارکت خیرین که در اداره مدرسه تأثیر بسزایی دارد از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور شورا‌های آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس هیئت امنایی محور بعدی فعالیت‌های شوراهای آموزش و پرورش بود و تاکنون 2 هزار و 170 مدرسه با حدود 700 هزار دانش‌آموز در چنین شرایطی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد:‌ طی 2 سال گذشته ساماندهی این مدارس و امسال آموزش مدرسان از جمله مواردی است که برای ارتقا هر چه بهتر مدارس هیئت امنایی اجرایی می‌شود.

وی گفت: طبق ماده 11 قانون مدارس هئیت امنایی برای بحث فوق‌برنامه به خدمات اضافه مبلغی دریافت می‌کنند که البته در این زمینه نظارت انجام شده تا بدون تخطی از قوانین فعالیت‌ها تداوم پیدا کند.

عباسپور یادآور شد‌: شرط هیئت امنای شورای مدارس طبق نظر آموزش و پرورش مناطق با کسب امتیاز لازم (500 از 1000 امتیاز) است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار