فارغ‌التحصیلی بیش از 400 هزار نفر در مدارس آموزش از راه دور

رئیس سازمان مدارس آموزش از راه دور گفت: طی 12 سال گذشته بیش از 2 میلیون و 913 هزار نفر از خدمات این مدارس بهره‌مند شده و 441 هزار فارغ التحصیل داشتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گودرز شاه‌مرادی رئیس سازمان مدارس آموزش از راه دور در نشست خبری سازمان مدارس غیر دولتی با اصحاب رسانه گفت: رسالت این مدارس ایجاد فرصت آموزشی برای افرادی است که امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 200 هزار نفر در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کردند، ادامه داد: پوشش تحصیلی مدارس آموزش از راه دور برای افراد لازم التعلیم که در سن قانونی آموزش قرار دارند و همچنین برای بزرگسالان نیز که فرصت اول آموزش از آنها سلب شده تعریف می‌شود.

شاه‌مرادی با بیان اینکه این دوره‌ها به شکل سالی واحدی برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی 12 سال گذشته بیش از 2 میلیون و 913 هزار نفر از خدمات این مدارس استفاده کرده و تاکنون چهارصد و 41 هزار فارغ التحصیل داشتیم.

شاه‌مرادی یادآور شد: اولویت اول در سال تحصیلی جدید راهبرد توسعه مشارکت ذیل اسود فرا دستی بوده که به پوشش بازماندگان از تحصیل کمک می‌کند.

رئیس مدارس آموزش از راه دور عنوان کرد: برای ایجاد فرصت پوشش تحصیلی زمان ثبت نام این مدارس تا پایان مهر ماه وجود دارد و در جهت توسعه ضابطه‌مند این مراکز تلاش می‌کنیم.

شاه‌مرادی از توسعه مدارس آموزش از راه دور در مناطقی نظیر سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: در بحث نظارت نیز نگاه ویژه‌ای به عملکرد تخصصی داریم تا با استفاده از امکانات مناسب در جهت بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی مناطق مختلف کشور و حتی خارج از آن بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوای الکترونیک خودآموز به مدارس از جمله اقداماتی است که به آن توجه شده گفت: در راستای بهبود کیفیت این مدارس چنین اقدامی انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار