متوسط زمان رسیدن آتش نشان‌های رشت به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در نشست خبری به ‌مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت با اعلام این خبر گفت: متوسط جهانی بین ۳ تا ۵ دقیقه است و ما در زمان رسیدن به محل حریق در استاندارد جهانی قرار داریم.

بابک رمضانی افزود: در سال 92 سازمان آتش نشانی شهرداری رشت مجهز به 6 ایستگاه، 187 نیرو و 33 دستگاه خودرو بود که با توجه به استاندارد جمعیت از لحاظ خودرو، ایستگاه و منابع انسانی با کمبود مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش نشانی شهر رشت در سال 92 از 6 ایستگاه به 9 ایستگاه افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در سال 92 پرسنل سازمان آتش نشانی از 187 نفر به 287 نفر رسید و 100 نفر نیرو از طریق آزمون استخدامی وارد سازمان شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه در سال 94 ایستگاه‌های آتش نشانی رشت از 9 به 12 رسید، تصریح کرد: پرسنل سازمان آتش نشانی از 280 نفر به 320 نفر و خودروها به 38 عدد افزایش یافت.

رمضانی از اضافه شدن 3 دستگاه خودرو آبرسانی و 2 دستگاه خودروی نیمه سنگین به آتش نشانی رشت از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: ایستگاه بلوار خرمشهر تا 2 الی 3 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و 2 ایستگاه دیگر تا اوایل سال 96 راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهر رشت هزار و 387 کوچه تنگ و باریک دارد، مطرح کرد: مقرر شد از طریق منطقه آزاد انزلی تا پایان سال 6 دستگاه خودروی نیمه سنگین با برند مطرح جهانی به سازمان آتش نشانی اضافه شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با اشاره به اینکه ارتفاع آپارتمان‌ها در رشت به بالای 50 متر رسیده است، عنوان کرد: قرار شد یک دستگاه خودروی مجهز به نردبان 55 متری و یک دستگاه خودروی امداد و نجات مجهز به تجهیزات جدید به سازمان افزوده شود.


انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.