تلاش مخالفان طرح پیگرد قضایی عربستان در مجلس نمایندگان آمریکا

مخالفان طرح پیگرد قضایی عربستان در مجلس نمایندگان آمریکا به تلاش خود برای عقیم گذاشتن این طرح ادامه می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، مخالفان طرح پیگرد قضایی عربستان برسر حملات یازدهم سپتامبر در مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه شنبه  به تلاش های خود علیه این طرح ادامه دادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مخالفان این طرح روز سه شنبه نامه ای از «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا را در مجلس نمایندگان این کشور منتشر کردند که در آن آمده است طرح مذکور که «عدالت علیه حامیان تروریسم» نام دارد، خطراتی را متوجه نیروهای آمریکایی در خارج از این کشور می کند.

این تلاش ها در حالی انجام می گیرد که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، سنای آمریکا قرار است روز چهارشنبه وتوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا علیه این طرح را به چالش بکشد و مسیر تبدیل این طرح به قانون را هموار کند.

کارتر در این نامه خطاب به «مک تورنبری» از اعضای مجلس نمایندگان نوشت: «ما نیت تهیه این طرح را درک می کنیم، اما پیامدهای دست دوم و دست سوم این طرح می تواند برای وزارت دفاع و کارکنان آن ویرانگر باشد، و تلاش های ضد تروریستی مهم ما را در خارج از کشور تضعیف کند.»

تورنبری که رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا است روز جمعه گذشته نامه ای را خطاب به دیگر اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان نوشت و در آن از آنها درخواست کرد تا علیه وتوی اوباما رای دهند.

اوباما این قانون را روز جمعه وتو کرد. در صورتی که کنگره آمریکا بتواند آرای کافی علیه وتوی اوباما را جمع آوری کند، این نخستین بار از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری اوباما خواهد بود که وتوی وی بی اثر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار