رهبر حزب کارگر به رغم موضع اصلی حزبش مبنی بر حمایت از نوسازی سامانه هسته ای انگلیس، خواهان جهان عاری از سلاح هسته ای شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'بی.بی.سی' گفت: همانطور که می دانید من طرفدار سلاح هسته ای نیستم و از دستورالعمل سازمان ملل متحد در خصوص خلع سلاح هسته ای حمایت می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که مخالفت وی با سیاست کلی حزبش، خارج از عرف دمکراتیک نیست؟، گفت: اگر شما تصور می کنید که در حزب کارگر افرادی هستند که از نظر اخلاقی با سلاح هسته ای مخالف هستند، باید بگویم که درست فکر می کنید؛ اما بایستی اضافه کنم که اعضاء حزب کارگر در حمایت از دستورالعمل سازمان ملل متحد در خصوص خلع سلاح هسته ای، متحد هستند.

کوربین افزود: این دستورالعمل که ناظر بر پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است، کشورهایی نظیر هند، پاکستان و اسرائیل را که عضو این معاهده نیستند را نیز شامل می شود.

رهبر حزب کارگر تصریح کرد: من می خواهم شاهد دنیایی عاری از سلاح هسته ای باشم و برای آن تلاش می کنم.

کوربین در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت نخست وزیر شدن هم دکمه سلاح هسته ای را فشار نخواهد داد، گفت: من هرگز نمی خواهم که از سلاح هسته ای استفاده کنم.

جرمی کوربین از سیاستمداران 'سوسیالیست و چپ گرا ' و مخالف ریاضت اقتصادی حزب کارگر که به تازگی برای سمت رهبری این حزب ابقا و وارد دومین سال از رهبری خود بر حزب کارگر شده است، از مخالفان سرسخت جنگ و سیاست های جنگ طلبانه انگلیس است.

وی پیشتر نیز در موضعی کاملا متضاد با 'ترزا می' اعلام کرده بود که چنانچه به نخست وزیری انگلیس دست یابد از سلاح هسته ای استفاده نخواهد کرد که این مساله انتقاد محافظه کار مواجه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار