منابع رسمی انگلیس از پیروزی قاطع جرمی کوربین و انتخاب دوباره او به عنوان رئیس حزب کارگر این کشور خبر دادند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ «جرمی کوربین» بار دیگر به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس انتخاب شد. پیروزی کوربین در رای گیری از اعضای حزب کارگر با کسب 313 هزار و 209 رای در برابر 193 هزار و 229 رای رقیب، موقعیت و اقتدار وی را در این حزب که به شدت دچار تفرقه شده است تحکیم می کند.

 این پیروزی همچنین به برنامه کوربین برای سوق دادن هرچه بیشتر حزب کارگر به سوی گرایش های چپگرایانه کمک می کند. بسیاری از هم حزبی های کوربین معتقدند این برنامه حزب کارگر را از دستیابی به قدرت دور می کند.

انتخابات پیش از موعد ریاست حزب کارگر، به دلیل استعفای اکثر اعضای کابینه سایه و رأی عدم اعتماد اکثر نمایندگان پارلمانی این حزب به جرمی کوربین صورت گرفت.

حزب کارگر انگلیس 27 فوریه سال 1900 میلادی( 160 سال پیش) پایه گذاری شد و در حال حاضر دومین حزب بزرگ این کشور و اصلی‌ترین حزب مخالف در مقابل دولت محافظه کار ترزا می شناخته می‌شود. 

این حزب هم اکنون از 650 کرسی مجلس عوام، دارای 230 کرسی، از 798 کرسی مجلس اعیان دارای 209 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا، دارای 20 کرسی است.

کوربین از سوی نمایندگان پارلمانی شورشی حزب کارگر متهم به ناتوانی در ارتباط گیری با رأی دهندگان در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) و درنتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری سال 2020 میلادی شده بود. 

وی همچنین از سوی آنها متهم شده بود که نتوانسته است نقش مؤثری در همه پرسی 23 ژوئن که منجر به برکسیت شد، ایفا کند. 

کوربین در جریان انتخابات رقابت ریاست حزب کارگر در سپتامبر سال گذشته میلادی که در آن چهار نامزد شرکت داشتند، توانسته بود ریاست حزب را با کسب اکثریت آرا به دست گیرد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ کس در انگلیس انتظارش را نداشت.

کوربین در این مدت علاوه بر تبلیغات منفی جناح محافظه کار و رسانه‌های آنها به ویژه دیلی میل و دیلی تلگراف، از سوی هم حزبی‌هایش نیز تحت فشارهای مختلف بوده است. "تونی تراورز،" کارشناس و استاد مدرسه اقتصاد انگلیس، معتقد است حزب کارگر شبیه به یک خانواده غمگین و مفلوک است که برای همزیستی با یکدیگر تلاش می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار