رئیس حزب کارگر انگلیس به دلیل نپذیرفتن دعوت همتای اسرائیلی خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، افشای خبر امتناع «جرمی کوربین،» رئیس حزب کارگر انگلیس، از سفر به سرزمین‌های اشغالی بهانه جدیدی را برای انتقاد از وی در اختیار رقبای سیاسی‌اش در حزب کارگر قرار داده است. گفته می‌شود اسحاق هرتزوگ – رهبر حزب کارگر اسرائیل – در ماه آوریل از کوربین برای سفر به اسرائیل و بازدید از موزه یادواشم (موزه یادبود قربانیان هولوکاست ادعایی یهودیان) دعوت کرد اما رهبر حزب کارگر انگلیس این دعوت را نپذیرفت.

این دعوت پس از آن صورت گرفت که «کن لیوینگستون،» از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس و شهردار سابق لندن – در یک اظهارنظر جنجالی که به تعلیق او از حزب کارگر منجر شد، صهیونیسم را با نازیسم مقایسه کرد. 

با این حال، اکنون پس از چندین ماه مشخص شده است که کوربین به دنبال اظهارنظر جنجالی لیوینگستون، به دعوت رئیس همتای اسرائیلی خود برای بازدید از موزه یاواشم پاسخ رد داده است و از آنجا که مقامات حزب کار انگلیس روابط نزدیکی با حزب کارگر اسرائیل دارند و بسیاری از مقامات شناخته‌شده این حزب نیز از ابتدای تاسیس تا امروز یهودی بوده‌اند،‌ این مسئله انتقادات زیادی را از کوربین به همراه داشته است. 

در همین ارتباط،‌ «جوآن ماری ریان» رئیس گروه "دوستان اسرائیل در حزب کارگر انگلیس" روز گذشته با انتقاد از تصمیم کوربین برای رد دعوت رئیس حزب کارگر اسرائیل گفت: واقعاً باعث تاسف است که رهبر حزب کارگر انگلیس از پذیرفتن دعوت رئیس حزب خواهرخوانده خود برای سفر به اسرائیل امتناع کند. 

بسیاری از مقامات دیگر حزب کارگر انگلیس نیز کوربین را به دلیل سفر نکردن به اسرائیل به "یهودستیزی" متهم کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار