فرماندار کرمان از برگزاری جشنواره انار روز جمعه نهم مهر جاری در این شهرستان خبرداد.

جشنواره انار چترودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدعلی توحیدی در جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری جشنواره انار چترود با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق شهرستان کرمان در برنامه است، گفت: جشنواره انار چترود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های معرفی این ظرفیت‌ها برگزاری جشنواره‌های مختلف است، افزود: این جشنواره بر اساس مطالعات دقیق از مناطق و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه و در راستای تقویت بنیه اقتصادی مردم برگزار می‌شود.

توحیدی با اشاره به اینکه تولید محصول کشاورزی انار یکی از برندهای منطقه چترود است، خاطر نشان کرد: از شاخصه‌های معرفی چترود انار خوب و باکیفیت آن است و اگر بتوانیم با برگزاری این جشنواره بازار صادرات برای آن فراهم کنیم بسیار خوب است.

توحیدی بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن این جشنواره تاکید کرد و گفت: در مدت برگزاری جشنواره از اسراف و هزینه‌های اضافی خودداری شده و سعی شود تا جای امکان از ظرفیت‌های منطقه در برگزاری جشنواره استفاده شود.

گفتنی است: 12 هزار هکتار از اراضی منطقه چترود زیر سطح کشت قرار دارد که 300 هکتار آن مربوط به تولید محصول انار است.

اضافه می شود: جشنواره انار بخش چترود جمعه 9 مهر جاری همراه با پیاده‌روی خانوادگی در فاطمیه چترود کرمان از ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ح
برچسب ها: انار ، جشنواره ، چترود ، کرمان ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.