وزیر ارتباطات با تصریح اشکال فنی در سامانه سرشماری نفوس و مسکن، از اهدای یک گیگ اینترنت رایگان به ثبت نام کنندگان اینترنتی خبر داد.

علت اختلال سایت سرشماری نفوس و مسکن 95/ یک گیگ اینترنت رایگان هدیه به ثبت نام کنندگان اینترنتیبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز، در حاشیه مراسم افتتاح هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از علت اشکال فنی سامانه سرشماری نفوس خبر داد و گفت: " در دو هفته گذشته، طی جلسه ای که بین مرکز آمار و وزارت ارتباطات برگزار شد، رئیس مرکز آمار اعلام کرد که قصد دارد دیتا بیس این سازمان را در اختیار ثبت کنندگان قرار داده و برای میزبانی اعلام آمادگی کرد. در آن زمان نیز وزارت ارتباطات اعلام کرد که در صورت نیاز از دیتا بیس خود وزارتخانه استفاده شود ولی مرکز آمار با توجه به پیش بینی های خود در مورد استقبال از اولین ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس تصور بر این بود که دیتا بیس مرکز آمار برای این امر کافی باشد ولی گویا پیش بینی ها درست نبوده و درصد زیادی از مردم سراسر کشور به منظور ثبت نام اینترنتی به سامانه مراجعه کردند که به دلیل محدودیت ظرفیت این سامانه، سایت سرشماری از عصر روز یکشنبه با اختلال مواجه شد."

در دو روز نخست تنها 10 درصد خانوارها موفق به ثبت نام شده اند

به گفته واعظی، در دو روز نخست ثبت نام اینترنتی بیش از 400 هزار خانوار به این سامانه مراجعه کرده که تنها 10 درصد از آن ها با موفقیت ثبت نام خود را انجام داده اند.

وی علت عدم دسترسی به سایت سرشماری نفوس در خارج از کشور را به مسائل امنیتی این سامانه نسبت داد و  گفت: " این اشکال فنی پیش آمده ارتباطی با بستر شبکه ملی اطلاعات ندارد."

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: " قرار است پس از پایان این سرشماری، مرکز آمار لیستی از ثبت کنندگان اینترنتی در اختیار اپراتورها قرار دهد تا از این طریق 1 گیگ اینترنت پرسرعت رایگان به حساب کاربری هر مشترک اضافه شود.

واعظی در خصوص سرمایه گذاری در این حوزه در برنامه ششم افزود: " قرار بر این است که حدود 20 میلیارد تومان در بخش دولتی و سه برابر آن در بخش خصوصی سرمایه گذاری شود."

وی در رابطه با دیگر طرح های برنامه ششم گفت: " بنا بر این است که در چهارچوب شبکه ملی اطلاعات همه کشور زیر پوشش اینترنت قرار گیرد و تمام کشور از خدمات دولت الکترونیک بهره مند شوند. "

وزیر ارتباطات همچنین از پروژه های بزرگی که دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در تعامل با دیگر کشورها در حال انجام هستند یاد کرد و گفت: " پروژه های مختلفی که در این حوزه وجود دارند عبارتند از پروژه 5G ، اینترنت اشیاء، تحلیل داده های عظیم، کلود و جویشگر بومی هست که هم اکنون در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی آغاز شده است. که بعد از برجام شرایط برای تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی بین المللی فراهم شده است. "


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.