وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

کاغذ بازی اداری باید تمام شود/ همه دستگاه ها باید اطلاعات دیجیتال را قبول داشته باشند

واعظی بیان کرد: همه دستگاه های دولتی باید اطلاعات الکترونیک را قبول داشته باشند و با آن همانند اطلاعات کاغذی برخورد کنند.

وزیر ارتباطاتبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست با برخی نهادها در مورد توسعه هر چه سریعتر دولت الکترونیک، چند مرحله را یادآور شد.
واعظی گفت: بعد از افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات، همه دستگاه های مختلف که با این شبکه در ارتباط هستند وظایف خود را می دانند چرا که  بستر مهمی برای توسعه دولت الکترونیک به شمار می رود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: به این دلیل که در کلان شهرها و مراکز استان ها مراجعه به ادارات سخت شده است و آن ها هم برای روال کاری خود انواع و اقسام کاغذها را می خواهند در جلسه اخیر زیرساخت های لازم برای توسعه دولت الکترونیک را مرور کردیم تا بتوانیم هر چه سریعتر خدمات را به مردم به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.
وی زیر ساخت های لازم برای توسعه دولت الکترونیک را در قالب 6 موضوع بررسی کرد و گفت: از لحاظ سخت افزاری آن چه مربوط به وزارت ارتباطات است و در رابطه با دولت الکترونیک تعهد کرده ایم آماده است و تا امروز 126 سازمان به این زیرمجموعه متصل شده اند ولی برای این که سازمان ها آسان تر بتوانند کار کنند و نیاز به حضور افراد نباشد لازم است موضوعات دیگر نیز مرتفع شود.

واعظی ادامه داد: در مورد بحث امنیت، هر فردی که در شبکه ملی اطلاعات و در بستر دولت الکترونیک کار کند مسلما خواهان حفظ حریم خصوصی است. وزارت ارتباطات تمهیداتی به وجود آورده است که از نظر امنیتی و حریم خصوصی برای حضور در دولت الکترونیک همه اطلاعات محفوظ باشد.
وزیر ارتباطات در مورد روش اثبات هویت در بستر دولت الکترونیک گفت: با سازمان ثبت احوال جلسات متعددی داشتیم هدف ما این است کاغذ بازی اداری تمام شود و در بستر دولت الکترونیک سازمان ها بتوانند به راحتی به تصویر و اطلاعات فردی برای اثبات هویت دسترسی داشته باشند و نیاز به شناسنامه و کاغذهای دیگر نباشد.

وی در مورد بانک نشانی افراد بیان کرد: تا امروز بیش از 48 میلیون آدرس شهری،روستایی، مراکز تجاری و... شناسایی و ثبت شده است.
همچنین واعظی در مورد پرداخت های مالی هم اضافه کرد: شما در هر جایی برای هر فعالیتی ممکن است نیاز به پرداخت داشته باشید اما ممکن است مشکلاتی بر سر راه باشد. در جلسه اخیر با نمایندگان بانک مرکزی به برنامه ای رسیدیم که مردم با روش های مختلف از جمله موبایل به راحتی بتوانند خرید، پرداخت و سایر موارد را انجام دهند و تلفن های همراهشان شبیه به بانکی کوچک شود.
وزیر ارتباطات  در مورد مقررات هم بیان کرد: همه دستگاه های دولتی باید این اطلاعات الکترونیک را قبول داشته باشند و با آن همانند اطلاعات کاغذی برخورد کنند که ما در این مورد هنوز تمام مسیر را نرفته ایم و نیاز به تلاش بیشتری دارد.
واعظی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت بتوانند بحث دولت الکترونیک  و ملزومات زیرساخت آن را نهایی کنند و قسمت اعظمی از دولت الکترونیک اجرایی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار