جام حذفی فوتبال ایران به محلی برای تبلیغات تیم های گمنام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،جام حذفی در سراسر دنیا رقابتی معتبر به شمار می رود و تیم های باشگاهی برای رسیدن به این جام معتبر برنامه ریزی مدونی دارند.
 
از طرفی برای تیم های سطح پایین تر، این رقابت ها فرصتی برای تقابل با تیم های مطرح به شمار می رود و بارها دیده شده که بازیکنان با استعداد تیم های  گمنام توانسته اند با نمایش قابلیت های خود در بازی های جام حذفی، به تیم های بزرگ راه پیدا کنند.

با این وجود و در حالی که 29 دوره از برگزاری جام حذفی در فوتبال ایران سپری شده اما هنوز هم برخی تیم های باشگاهی کشورمان، کوچک ترین اهمیتی برای این رقابت ها قائل نمی شوند و به دلایل مختلف از شرکت در دومین جام معتبر ایران انصراف می دهند.  جالب این جا است که در فوتبال ایران تیم ها می توانند با پیروزی در پنج بازی و رسیدن به قهرمانی جام حذفی، مسیر یک ساله قهرمان لیگ برتر را طی کنند و به سهمیه مستقیم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دست یابند.

 هر چند انصراف تیم های باشگاهی کشورمان از جام حذفی سابقه ای طولانی دارد اما نکته حائز اهمیت این است که سازمان لیگ به عنوان متولی اصلی برگزاری این رقابت ها، هیچ گاه واکنش قاطعی به این امر نشان نداده و به اعمال جریمه های ناچیز مالی بسنده کرده است.

بیشتر باشگاه های کشورمان دلیل انصراف خود از جام حذفی را مسائل مالی عنوان کرده و حاضر نیستند برای انجام دیداری که برای آن ها حکم بازی تدارکاتی را دارد، هزینه سنگینی را تقبل کنند. البته به ندرت دیده شده که چنین تیم هایی قبل از زمان قرعه کشی جام حذفی، انصراف خود را اعلام کنند. برخی تیم های کم نام و نشان ایرانی حاضرند برای قرارگرفتن نامشان در جدول جام حذفی و جنبه تبلیغاتی ناشی از این موضوع، در قرعه کشی جام حذفی شرکت کنند اما بلافاصله پس از این که مشخص می شود آن ها باید در خانه حریف بازی کنند، برای صرفه جویی در هزینه های خود به راحتی از دور رقابت ها کنار می کشند.
 
نکته تاسف بار کناره گیری تیم ها از جام حذفی این فصل، به انصراف تیم های لیگ برتری چون صنعت نفت آبادان و سیاه جامگان مشهد باز می گردد. این 2 تیم هم مشکلات مالی را دلیل خداحافظی خود از جام حذفی عنوان کرده اند تا مشخص شود تا محدودیت مالی در فوتبال کشورمان به دسته های پایین تر محدود نمی شود.
 
با نگاهی به رقابت های جام حذفی در چهار کشور صاحب سبک فوتبال اروپا، متوجه می شویم که انصراف های این چنینی در قاموس معتبرترین رقابت های باشگاهی اروپا نمی گنجد و اگر تیمی به هر دلیلی از شرکت در رقابت های جام حذفی خودداری کند با محرومیت های سنگین مالی و حتی کسر امتیاز در لیگ مواجه می شود.
 
خیبر خرم آباد، کارا شیراز، نیروی زمینی تهران، شهرداری کاشان، سپیدورد رشت، شهرداری بندرعباس، صنعت نفت آبادان، صنعت نفت نوین، استقلال اهواز و سیاه جامگان مشهد تیم هایی هستند که تا اکنون انصراف آنها از جام حذفی قطعی شده است و به طور حتم، چند تیم دیگر هم تا قبل از شروع مرحله یک سی و دوم این رقابت ها، کناره گیری خود را اعلام می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار