میان‌وعده‌ها موجب بازگرداندن نشاط و شادابی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف چیپس و پفک و اسنک‌ها و آب‌میوه‌های صنعتی به عنوان میان وعده برای دانش آموزان توصیه نمی‌شود.

فرزاد بابایی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در سنین رشد بوده و برای تامین نیازهای بدن خود به مصرف میان ‌وعده‌ها نیاز دارند، گفت: تغذیه سالم نقش مهمی در افزایش قدرت یادگیری و رشد فیزیکی دانش آموزان دارد و خانواده‌ها باید به آن توجه جدی داشته باشند.

بابایی با اشاره به اینکه نشستن سر کلاس درس خستگی برای دانش آموزان به‌ همراه دارد، گفت: مصرف میان‌وعده‌های سالم در بالا بردن توان دانش آموزان برای ادامه فرآیند یادگیری اهمیت دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه میان‌وعده‌ها می‌توانند نقش مهمی در بازگرداندن نشاط و شادابی و آمادگی برای کلاس رفتن در دانش آموزان ایجاد کنند و لذا مصرف آنها در زنگ‌های تفریح برای دانش‌آموزان سودمند است.

بابایی سپس لقمه‌های خانگی را بهترین میان‌وعده‌ها برای دانش‌آموزان دانست و افزود: لقمه‌های نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی، و نان و تخم مرغ و گوجه و... میان‌وعده‌های قابل قبولی برای دانش‌آموزان هستند.همچنین مخلوطی از مغزهای مختلف به همراه نوشیدن یک پاکت شیر می‌تواند میان‌وعده خوبی برای دانش آموزان باشد.


انتهایپیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.