اراک؛

برگزاری سومین گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان در اراک

سومین گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ دراین نشست آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : برای احیاء دین و معارف اسلامی باید برنامه ریزی و تلاش جدی داشته باشیم.
امام جمعه اراک ، گسترش معارف دینی و اهل بیت علیهم السلام وت بیین اهداف قیام عاشورا  را از ظایف امامان جمعه و روحانیت برشمد و گفت : آیین های محرم باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود.
وی ادامه داد : پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی و حسینی استوار شده، بنابراین ائمه جماعات و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا به کار بندند.
زمانی قمی استاندارمرکزی هم دراین نشست ضمن برشمردن امکانات و مشکلات استان ، ائمه جمعه را در تبیین تلاش ها و اهداف نظام و دولتمردان موثر دانست و افزود : اساسی ترین مسئله کشور اجرای فرامین مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است و ما در این دولت تلاش می کنیم تا با درنظر گرفتن اولویت ها مشکلات بیکاری و تعطیلی صنایع را به حداقل برسانیم.
سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی هم ازدیگر سخنرانان این جلسه بود که ضمن اشاره به جایگاه روحانیت درکاهش آسیب های اجتماعی از آنها خواست در خصوص راهنمایی و ارشاد به جوانان بیشتر تلاش کنند چرا که این خود یک احیاگری است.
وی در پایان به کاهش 5 درصدی سرقت ، افزایش 12 درصدی دستگیری و افزایش کشفیات مواد مخدر وافزایش 16 درصدی کشف کالای قاچاق اشاره کرد و افزود : استان مرکزی به لحاظ امنیت با توجه به وسعت و جمعیت رتبه هشتم کشور را داراست که این باعث مباهات است و این موضوع با مشارکت و حمایت مردم و مسئولان ونیروی انتظامی ونظامی اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم با اشاره به وجود  هزار و 300 روحانی که کار تبیین و تبلیغ در ماه محرم را انجام می دهند گفت : با هیات های مذهبی ، گروه های جوانان و مداحان و واعظان جلساتی داشته ایم و نکات ضروری و مهم برای رعایت نظم در سوگواری امام حسین(ع) گوشزد شده است.
قربانی جم مدیرکل صدا سیمای استان مرکزی هم ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه ملی در خصوص انعکاس خبرها و عزاداری ها و مراسم ویژه گفت : محوریت تمام برنامه ها در شهرستان ها و مراکز استان امام جمعه است و ما هم در رسانه استانی تلاش خواهیم کرد عزاداری های محرم را به نحو شایسته به تصویر بکشیم.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، دری ، معارف ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.