کارشناس گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : سه هزار و 600 کیلوگرم کتیرا از مراتع استان سمنان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید ابوالفضل ولیئی افزود: به منظور ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی برای اقشار کم درآمد و بهره برداران سامانه های عرفی درعرصه های ملی، کار بهره برداری از گیاه مرتعی گون توسط اداره کل با انعقاد قرارداد با بهره برداران در سطح چهار هزار و 500 هکتار از مراتع استان به مرحله اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح برداشت کتیرا در زمان کوتاهی، شاهد استقبال مردم برای کاشت این محصول با ارزش و افزایش رونق اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری استان بودیم.
ولیئی ادامه داد: با توجه به رویش متنوع گیاهان دارویی در مناطق مرتعی و جنگلی سمنان، می توان با برنامه ریزی های مدون و استقبال عمومی این استان را به قطب تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرد.
وی با بیان این که با کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی در استان سمنان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با کاشت محصولات فرعی با مصرف آبی کم و زود بازده، می توان در افزایش اشتغال زایی گام های اساسی برداریم.
ولیئی با بیان این که کتیرا، باریجه، از گیاهان دارویی منحصربه فرد به منظور اشتغال زایی پایدار است تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت طبیعی استان سمنان می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت عملی گام برداشت.
کارشناس گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: استان های کشور ظرفیت بسیار بالایی در استفاده از گیاهان دارویی دارند که باید با برنامه ریزی مناسب به فکر ارزش افزوده تولید گیاه باریجه و کتیرا در استان باشیم.
گفتنی است ؛ از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.