برپایی نمایشگاه مرتبط با محصول پسته و افتتاح 2 واحد فرآوری و بسته بندی پسته، از برنامه های مهم سومین جشنواره ملی پسته در دامغان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛  سومین جشنواره ملی پسته ایران در شهر دامغان در استان سمنان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران و پسته کاران کشوردر دامغان آغاز شد.
این جشنواره از 24 تا 26 شهریور 95 در سالن هلال احمر شهر دامغان در حال برگزاری است و برگزاری نشست تخصصی جذب سرمایه گذار بخش کشاورزی و نمایشگاهی از صنایع کشاورزی مرتبط با محصول پسته از برنامه های مهم آن است.
دبیر جشنواره ملی پسته دامغان گفت: معرفی جاذبه های سرمایه گذاری شهرستان دامغان و کیفیت بخشی به محصول پسته با استفاده از روش ها و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، از اهداف مهم سومین جشنواره پسته در دامغان است.
رضا زارع زاده افزود: بیش از 15 نوع پسته در شهرستان دامغان کشت می شود که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب دامغان، این محصول از کیفیت مطلوبی برخوردار است و پسته کاران دامغان باید رویکرد بیشتری به صادرات داشته باشند.
وی تصریح کرد: تقدیر از پنج باغ دار پسته برتر شهرستان دامغان، ارایه نوین ترین دستاوردهای علمی در بخش کشاورزی و پسته، برپایی نمایشگاه مرتبط با محصول پسته و افتتاح 2 واحد فرآوری و بسته بندی پسته، از برنامه های مهم سومین جشنواره ملی پسته در دامغان است.
دبیر جشنواره ملی پسته دامغان افزود: نمایشگاهی در بیش از 40 غرفه با موضوعاتی مانند صنایع کشاورزی، سموم و کودهای گیاهی، صنایع دستی، صنایع غذایی، شیرینی جات پسته ای، عرضه و فروش مستقیم پسته و ادوات کشاورزی با حضور شرکتهای داخلی و نمایندگانی از کشورهای خارجی از آلمان و تایلند در حاشیه این جشنواره برپا شده است.
تولید پسته دامغان در سال به طور متوسط 40 هزار تن برآورد می شود.
انتهای پیام / د

برچسب ها: پسته ، برداشت ، جشنواره ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار