دانشگاه علوم پزشکی تهران قطب علمی کشور و رتبه ششم خاورمیانه

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه گفت: بیش از 2 میلیون و 830 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی کشور تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران قطب علمی کشور و رتبه ششم خاورمیانهبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم یکپارچه آغاز سال تحصیلی این دانشگاه که امروز با حضور دانشجویان جدیدالورود در سالن آمفی تئاتر ستاد علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به جایگاه برتر این دانشگاه در كشور و جهان گفت: علوم پزشكي تهران در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور جایگاه برجسته اي دارد، به طوری که در نظام رتبه‌بندی‌بین‌المللی رتبه ٣٠٦ جهاني ، رتبه ٦ خاورميانه، رتبه اول كشوري در بين دانشگاه هاي علوم پزشكي و رتبه دوم در بين كل دانشگاه ها را به خود اختصاص داده و جزو یک درصد مراکز برتر جهان قرار گرفته است.

وي با اشاره به برخي ديگر از افتخارات دانشگاه علوم پزشكي گفت: رتبه برتر پرستاري كشور و رتبه برتر در ارائه صورتحساب عملكرد بودجه، كسب لوح كيفيت و سپاس از وزارت بهداشت براي آزمايشگاه هاي مراكز بيمارستاني و نخستين دانشگاه كشور با گواهينامه بين المللي اعتبار بخشي نشان از جايگاه برجسته اين دانشگاه دارد.

جليلي با اشاره به تاريخچه و قدمت دانشگاه بیان کرد: علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و اولین مرکز نوین آموزش پزشکی در سال 1230 بخشی از  مدرسه دارالفنون بود، دانشکده پزشکی در سال 1313 تاسیس و بعد از انقلاب به همراه تمامی بخش‌های وابسته به عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزارت آموزش عالی جدا شد و زير نظر وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به دستاوردها و فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال هاي گذشته گفت: پذیرش برترین‌های کنکور و دانشجویان ممتاز خارج از کشور، بیشترین تعداد دانشجو در رشته‌های پزشکی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی، يك هزار و 167 عضو هيئت  علمی كه ٤٤ درصد آنها استاد و دانشيار هستند، از برخي دستاوردهاي علوم پزشكي تهران است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تعداد دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي و درماني اين دانشگاه گفت: ١١ دانشكده، يك پرديس بين الملل و يك پرديس دوره هاي شبانه، ٩ بيمارستان تك تخصصي، ٧ بيمارستان عمومي و سه شبكه بهداشت زير نظر دانشگاه علوم پزشكي تهران است.

وي با بيان اينكه ٨٢ درصد دانشجويان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: ١٢ هزار و ٤٩٨ دانشجو، بیش از 2 هزار متخصص در بیشتر از 80 رشته تحصیلات تکمیلی نظیر کارشناسی ارشد، دکتری، فلوشیپ و رزیدنتی در 16 بیمارستان آموزشی، 92 مرکز تحقیقاتی مشغول به تحصيل هستند.

جلیلی با اشاره به اينكه بيش از نيمي از یک درصد دانشمندان برتر جهان اعضاي هيئت علمي علوم پزشكي تهران هستند،افزود: 17 نفر از استادان این دانشگاه در فهرست دانشمندان يك درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند همچنين از بین 50 محقق برتر کشور در رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی 20 درصد این افراد یعنی 10 نفر آنها از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی  ادامه داد: 19 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه استاد تمام، 25 درصد دانشیار و 52 درصد به صورت مربی در دانشگاه مشغول خدمت هستند اين بدان معنا است كه بیش از 99 درصد این افراد به صورت تمام‌وقت جغرافیایی در دانشگاه حاضر هستند. همچنين اساتید بین‌المللی نیز در قالب استاد وابسته در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار كرد: حدود 19 مجله علمی که بالغ بر ٢ هزار و ٢٠٩ مقاله است، در دانشگاه علوم پزشکی تهران نمایه شده است.

وی با بيان اينكه  وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه ارائه خدمات قابل قبول و رضایت‌بخش است، گفت: شش هزار تخت بیمارستانی در این دانشگاه وجود دارد که بیش از سه میلیون بیمار روزانه به مراکز بیمارستانی آن مراجعه می‌کنند همچنين  سالیانه 194 هزار عمل جراحی بستري و ٧٥ هزار جراحي بيماران سرپايي در این دانشگاه انجام می‌گیرد.

جليلي با اشاره به جمعيت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 2 میلیون و 830 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی کشور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارند این دانشگاه با 55 مرکز سلامت جامعه، 14 مرکز سلامت روستایی و برخی مراکز دیگر خدمات سلامتی خود را به مردم ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار