تربیت فلوشیپ‌ها در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم از ضرورت نظام سلامت به ویژه در رفع نیاز مراکز آکادمیک محسوب می‌شود.

رضابوستانی فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار در کنگره میوپاتی بیماری های عصب و عضله در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: آمار دقیقی از شیوع بیماری‌های نوروماسکولار به دلیل نبود سیستم آمار و ثبت بیماری نداریم اما به طور کلی بیماری های نوروماسکولار شیوع بالایی در کشور ما ندارند.

وی افزود: این دسته از بیماری ها به دلیل ضعف و ناتوانی کیفیت زندگی فرد را بسیار تحت تاثیر قرار می دهند و تشخیص به موقع آن بسیار ضروری است.

بوستانی از روشهای جدید تشخیص، درمان و روش های ارزیابی بیماران به همت محققان بیماری های میوپاتی و "میاستنی گراویس" بیمارستان شریعتی و مرکز تحقیقات فرانسه خبر داد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاخیر در تشخیص بیماری به دلیل نبود سیستم ارجاع از دیگر مشکلاتی است که بیماران را درگیر می کند.

وی با بیان اینکه بیماران نوروماسکولار طبق روال همیشگی به پزشک مربوطه مراجعه نمی کنند، یادآور شد: اگر سیستم ارجاع داشته باشیم و بیمار از سوی پزشک خانواده به متخصص بیماری های مغز و اعصاب و سپس فوق تخصصان عصب و عضله ارجاع داده شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

محدودیت مراکز تشخیص بیماری‌های عصب و عضله
بوستانی اظهار داشت: محدودیت مراکز تشخیص بیماری های عصب و عضله با تکنیک های جدید تشخیصی و درمان های نوین به ویژه در بیماری های وراثتی از دیگر مسائلی است که باید مد نظر متولیان و سیاستگذاران باشد.

بوستانی در ادامه گفت: تربیت فلوشیپ ها از ضرورت های نظام سلامت است که در برخی رشته ها به ویژه رشته های نوروماسکولار چشم انتظار نظر ویژه وزارت بهداشت هستند.

وی اضافه کرد: روش‌های تشخیصی بیماری های نوروماسکولار بسیار هزینه‌بر است و در تربیت فلوشیپ باید زیرساخت ها و تجهیزات لازم نیز ایجاد شود تا شاهد نتایج مطلوب در سلامت باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
احمدخانی
۱۸:۰۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۵
لازم است به اطلاع برسانم کتابی تحت عنوان اسلام علمی ترین دین بشریت به چاپ رسیده که از دیدگاه علم بیولوژی و پزشکی احکام دین مبین اسلام را بررسی کرده است و فلسفه علمی دستورات اسلام را به استناد به ۳۶۵ مقاله علمی و بین المللی گفته است.
معرفی این کتاب را توصیه میکنم.
آخرین اخبار