امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت های دانش بنیان بین المللی

مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت های دانش بنیان بین المللی سطح مناسبت افزایش یافته و بازار های کشور تقویت می شود.

مالک سعیدی مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تنوع بسیار فراوان تعداد گونه‌های گیاهی، بازار صادرات آن را دارای وضعیت مطلوبی خواند و گفت: صادرات این نوع محصولات به کشورهای پاکستان، امارات، چین، ژاپن و آلمان سالها در حال انجام بوده و این می تواند تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: البته وجود سابقه طولانی استفاده از گیاهان داروئی در کشور، نشان دهنده وجود علم و دانش قدیمی در این حوزه است بنابراین با ارتقاء و بهبود نوع بسته بندی این گیاهان و نیز توجه مناسب به استانداردهای بازار هدف، می‌توان به توسعه صادرات این حوزه بسیار امیدوار بود.

مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی همچنین عنوان کرد: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، با توجه به رسالت خود در حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان، در این نمایشگاه در قالب غرفه به معرفی و اطلاع رسانی خدمات حمایتی خود پرداخت.

سعیدی اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته توسط کریدور، دعوت از هیأت‌های تجاری کشورهای خارجی نظیر سنگاپور، عراق و افغانستان و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برتر در حوزه داروهای گیاهی به آنها بود.

وی گفت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین برخی هیأت‌های تجاری و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی منعقد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.