ارائه اطلاعات اقتصادی و تجاری به بازرگانان سبب توسعه اقتصادی و بالا رفتن گردش مالی استان اصفهان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در سال 91 صادرات استان اصفهان 4/1 میلیارد دلار و در سال 94 این میزان به 1/1 میلیارد دلار رسیده است این در حالیست 65 درصد این صادرات را فرآورده های نفتی وپتروشیمی ،25 درصد محصولات فولادی و تنها 10 درصد به سایر بخش های اقتصادی اختصاص دارد.

قاسم علی جباری با اشاره به اینکه سرانه صادراتی بخش خصوصی استان اصفهان به ازای هر نفر 20 دلار است و این میزان با ظرفیت های استان به هیچ عنوان همخوانی ندارد افزود: وزارت امور خارجه با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران می توانند با ایجاد بازارچه های دایمی در سایر کشورها نقش مهمی در توسعه صادرات ایران بویژه استان اصفهان داشته باشند.

وی از تهیه و تنظیم 143 فرصت سرمایه گذاری استان برای معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت:این کمیسیون تلاش دارد زمینه توسعه روابط خارجی اعضای اتاق با همتایان خارجی را فراهم سازد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان هم با تاکید بر اینکه وسعت استان اصفهان از 20 کشور اروپایی بزرگ تر است ولی گردش مالی3 میلیارد دلار در حد و اندازه این استان نیست گفت: سفارت خانه و کنسولگری های ایران می توانند اطلاعات اقتصادی و تجاری به بازرگانان ارایه دهند.

محمدرضا کارشناس ارایه اطلاعات اقتصادی از کشورهای مقصد را یکی از وظایف سفارت خانه و سرکنسول گرهای ایران در سایر کشورها برشمرد و ادامه داد: فعالان اقتصادی استان باید با کشورهای همسایه روابط اقتصادی تنگاتنگی ایجاد کنند چراکه نزدیک بودن مسافت تا این کشورها می تواند به عنوان یکی از مزیت های صادراتی شناخته شود، بویژه عراق به عنوان یکی از کشورهای دوست و همسایه می تواند یکی از بازارهای مهم صادراتی استان باشد.

وی از صدور رویداد برای مهمانان خارجی ظرف مدت 10 دقیقه خبر داد و گفت:صدور روادید هم به صورت الکترونیکی و هم در فرودگاه اصفهان انجام می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.