رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 100 واحد تولیدی و تجاری استان در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال 95 شرکت نموده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصر بهزاد گفت: با ثبت نام متقاضیان، رقابت استانی انتخاب صادرکنندگان نمونه در گروه های کالایی کشاورزی,صنایع غذایی, مصالح ساختمانی, دارو و تجهیزات پزشکی, صنایع شیمیایی, محصولات پتروشیمی و محصولات وابسته صنایع تبدیلی, صنایع دستی و فرش دستباف, نساجی و پوشاک ، چرم و صنایع وابسته , فلزات و صنایع وابسته, خودرو و قطعات یدکی , لوازم خانگی و اداری , برق و الکترونیک , تجهیزات و ماشین آلات صنعتی , بازرگانی عمومی , فناوری بالا و دانش بنیان, خدمات و ... آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام از 20 مرداد در 5 مرحله اجرایی شده و یک نوبت نیز تمدید شده است, افزود: تا کنون کمیته سیاستگذاری و دبیرخانه برگزاری مراسم روز ملی صادرات و کارگروه بررسی انتخاب صادرکننگان نمونه در استان تشکیل شده و صادرکنندگان نمونه منتخب در مراسمی که با مدیریت بخش خصوصی و با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار خواهد شد معرفی می شوند.

بهزاد تصریح کرد: به منظور مشارکت حداکثری صادرکنندگان در این فرایند, حداقل ارزش صادراتی واحدهای تولیدی و تجاری برای همه گروه های کالایی, 500 هزار دلار تعیین شده است.

وی گفت: داشتن حداقل 500 هزار دلار ارزش صادراتی, روند مثبت صادرات شرکت ها, گستردگی و ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی, انجام صادرات به صورت سرمایه گذاری مشترک, صدور محصولات تحت لیسانس, ایجاد دفتر فروش یا نمایندگی در خارج از کشور, ثبت برند بنگاه در کشور هدف, ثبت برند محصول, گواهی نامه استاندارد کیفی و مدیریتی, ارائه تاییدیه های آزمایشگاهی استاندارد, نوع بسته بندی محصولات صادراتی و عضویت در تشکل های صادراتی, از مهمترین شاخص های عمومی و اختصاصی انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی در سال 95 می باشد.

یادآور می شود همه ساله 29 مهر ماه , روز ملی صادرات ست که پس از مراسم تجلیل کشوری, تقدیر از نمونه های استانی انجام می پذیرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.