رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت : فاز اول کشتارگاه صنعتی نیشابور در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سلیمانی بااشاره به اینکه این طرح با اشاره به اینکه در دهه فجر گذشته روند ساخت این مجتمع صنعتی را در زمینی به مساحت چهار هکتار در دو فاز آغاز شد افزود : کشتارگاه صنعتی نیشابور هم اکنون بیش از 60 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: بودجه فاز اول این طرح حدود 110 میلیارد ریال است که طبق پیش‌بینی‌ها در فاز اول امکان ذبح اسلامی روزانه هزار رأس گوسفند و صد رأس دام در هر شیفت هشت‌ساعته وجود دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور زیربنای این طرح را شش هکتار عنوان کرد و افزود: در این مجتمع تصفیه‌خانه جهت پساب خروجی با ظرفیت سه هزار مترمکعب در روز نیز در نظر گرفته‌ شده است.

سلیمانی پودر خون و پودر گوشت را صنایع جنبی این واحد صنعتی عنوان کرد و گفت: فضای نگهداری دام در 75 هزار مترمربع، ظرفیت پیش سرد برای روزانه 300 تن گوشت، سالن بسته‌بندی گوشت با ظرفیت روزانه 10 تن و سالن آلایشات دامی شامل دل، جگر، قلوه، کله و پاچه، شکمبه و روده نیز در این واحد صنعتی زیر نظر مستقیم سازمان دامپزشکی فعالیت خواهد کرد.

وی فاز دوم این طرح را شامل سردخانه 10 هزار تنی دانست و افزود: سرمایه صد میلیارد ریالی برای فاز دوم نیز پیش‌بینی‌شده است.

سلیمانی گفت: فاز دوم این طرح در دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد.

گفتنی است ،پس از افتتاح کشتارگاه صنعتی نیشابور، کشتارگاه نیمه‌صنعتی این شهرستان که در اختیار شهرداری نیشابور است باید پروانه بهداشتی بهره‌برداری از این سازمان دریافت نماید ولی به علت نزدیکی به بازار دام امکان کسب مجوز وجود ندارد و باید تعطیل شود.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار