با توجه به اینکه شعر و داستان در کشور مخاطبان خود را دارد؛ شعرا و نویسندگان در رواج فرهنگ سازی اهدای عضو بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

مهدی خرمیان معاون فرهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی و نسوج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نقش ادبیات در رواج فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه گفت: با توجه به اینکه شعر و داستان هنوز مخاطبان خود را دارد؛ شعرا و نویسندگان با قریحه و قلمشان در فرهنگ سازی اهدای عضو بسیار تاثیرگذار خواهند بود.  
 
وی افزود: ما در زمینه فرهنگ سازی اهدای عضو با عده ای از نویسندگان و شعرا در ارتباط بوده و همچنین خواستار ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با اصحاب قلم هستیم تا آثار بیشتری به این موضوع اختصاص یابد. در این زمینه خانواده ها و پزشکانی هم که قریحه سرایش و نویسندگی داشتند با ما همکاری کرده و دست به خلق آثاری زده اند.
 
خرمیان در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه از سال 83 به بعد روند رضایت گیری برای اهدای عضو بهتر شده اما هنوز جای کار داشته و به فرهنگ سازی نیاز است که از اهالی قلم تقاضا داریم با تشویق مردم از طریق قلم شیوایشان و همچنین به کارگیری اطلاعات صحیح پزشکی در آثارشان ما را در این مسیر یاری و مساعدت فرمایند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیرامون این موضوع در پی تدارک فراخوانی با حضور شاعران و نویسندگان نامی کشور هستیم که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار