ماتئو رنتسی: زلزله ایتالیا بیش از 4 میلیارد یورو خسارت به بار آورد

نخست وزیر ایتالیا از خسارت 4 میلیارد یورویی زلزله ماه گذشته در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد زلزله ماه گذشته در این کشور، که منجر به کشته شدن 297 نفر شد، دست کم 4 میلیارد یورو خسارت به بار آورد. 

ماتئو رنتسی وعده داد تمامی شهرها و روستاهایی که به دلیل زلزله تخریب شدند، بازسازی شود. ضرر و زیان 4 میلیارد یورویی، اولین برآورد دولت ایتالیا از خسارت های وارده در پی وقوع این زلزله است. با این حال، رنتسی اعلام کرد دولت همچنان در حال بررسی سطح خسارت های وارده است.

این زمین لرزه 6.2 ریشتری در 24 اوت (3 شهریور) شهرهای کوهستانی مرکز ایتالیا را در نخستین ساعات روز لرزاند. بیشتر مناطق شهر آماتریس ایتالیا در پی این زلزله به تلی از خاک تبدیل شد. بیش از 3000 نفر نیز آواره و بی خانمان شدند و در حال حاضر در چادر زندگی می کنند. مسئولان وعده دادند در اسرع وقت شرایط اسکان این افراد را مهیا کنند.

همچنین رنتسی در نظر دارد ساختمان هایی مقاوم به زلزله در این کشور احداث کند. ایتالیا یکی از زلزله خیزترین مناطق اروپا است. یکی از کارشناسان اعلام کرد استفاده از مصالح نامرغوب در ساخت خانه ها یکی از عوامل مهم در افزایش آمار تلفات این زلزله بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار