افزایش قربانیان زلزله ایتالیا/ آغاز تحقیقات در خصوص بی توجهی به استانداردهای ضدزلزله

فرو ریختن ساختمانهای ایتالیا بر اثر زلزله باعث شد تحقیقاتی درخصوص شرکت هایی که به استانداردهای ضدزلزله بی توجه بوده اند، آغاز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: قرار است قضات ایتالیا تحقیقاتی را در خصوص شرکت هایی که اجرای استانداردهای ضدزلزله را هنگام بازسازی ساختمان های عمومی نادیده گرفته اند، آغاز کنند.

"گیوسپ ساییوا،" دادستان کل مرکز استان "ریتی" در شمال رم که مسئولیت این تحقیقات را بر عهده دارد، گفت: همه معتقدند چنین اتفاقی تنها بخاطر سرنوشت رخ نداده است. وظیفه ما این است که بررسی کنیم آیا عوامل انسانی هم در این حادثه دخالت داشته است یا خیر.

روز گذشته در ایتالیا روز عزای عمومی برای 291 نفری بود که تاکنون بر اثر زلزله مرگبار در مناطق مرکزی این کشور جان خود را از دست داده اند. در شهر "اسکولی پیچنو" هم مراسم تشییع دهها نفر از قربانیان محلی این حادثه مرگبار برگزار شد. "سرجیو ماتارلا،" رئیس جمهور ایتالیا، "ماتئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا و دیگر سران کشور از جمله صدها نفری بودند که در این مراسم حضور داشتند.

تمرکز اصلی تحقیق قضایی بر مدرسه ابتدایی "رومولو کاپرانیکا" در اماتریس است که بر اثر این زلزله به کلی تخریب شده است. 224 قربانی زلزله روز چهارشنبه از میان 291 نفر کل کشته شدگان، مربوط به شهر اماتریس است. این مدرسه در سال 2012 پس از بازسازی بوسیله کنسرسیومی متشکل از سازندگان افتتاح شد. "والوری اسکارل،" یکی از این سازندگان با شورای شهر اماتریس توافق کرد 700 میلیون یورو در ازای اجرای استانداردهای ایمنی ضدزلزله در ساختمان های مدارس دریافت کند.

همچنین قضات قصد دارند بازسازی برج ناقوس کلیسایی را در "اکامولی،" منطقه ای نزدیک اماتریس بررسی کنند؛ زیرا یک خانواده 4 نفره بر اثر سقوط این برج روی خانه شان جان خود را از دست دادند. قرار بود این برج ناقوس با بودجه عمومی که اسقف کاتولیک ریتی پس از زلزله 1997 در مرکز ایتالیا جمع آوری کرده بود، با استانداردهای ضد زلزله ایمن شود.

به نوشته گاردین، شهروندانی که خانه هایشان بوسیله شرکت هایی ساخته شده است که قوانین ضد زلزله را نادیده گرفته اند، غرامت دریافت می کنند. اما ساکنان اماتریس که بدون توجه به این استانداردها خانه سازی کرده اند و باعث مرگ اعضای خانواده خود شده اند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

ماتئو رنتسی که اوایل سال جاری میلادی در انتخابات محلی از "جنبش پنج ستاره" شکست خورد، در تلاش است با نشان دادن خود در صحنه بررسی علل این زلزله، دوباره محبوبیت خود را بدست آورد.

بامداد چهارشنبه 3 شهریور زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر مرکز ایتالیا و مناطقی در 100 کیلومتری شمال شرق رم را لرزاند. تعداد کشته شدگان این زلزله مرگبار تاکنون 291 نفر گزارش شده است. بیش از 380 نفر نیز بر اثر این زلزله در بیمارستان به سر می برند و بیش از 2000 نفر بی خانمان شده اند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار