شهر زلزله‌زده ایتالیایی از مجله شارلی ابدو شکایت کرد

انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز شارلی ابدو درباره زمین‌لرزه اخیر ایتالیا، واکنش مقامات محلی شهر آماتریس را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری فرانس 24، دولت محلی شهر "آماتریس" -- که در زمین‌لرزه اخیر قربانیان زیادی داشته است -- شکایتی را علیه مجله "شارلی ابدو" تنظیم کرده است. شارلی ابدو کاریکاتوری را منتشر کرده است که کشته‌شدگان ایتالیایی را مانند پاستای لازانیا نشان می‌دهد. این مجله در یک کاریکاتور دیگر، مافیای ایتالیا را مسئول این زمین‌لرزه دانسته است.

در یکی از این کاریکاتورها، که "زمین‌لرزه به سبک ایتالیایی" نام گرفته است، یک مرد و زن ایتالیایی با چهره خونین نمایش داده شده اند و "پنه با سس گوجه" – نوعی غذای ایتالیایی – نامیده شده اند. در این تصویر یک ساختمان تخریب شده نیز کشیده شده است که افراد زیادی زیر آوار آن باقی مانده اند و بالای آن نوشته شده است: "لازانیا".

پس از واکنش تند ایتالیایی‌ها، روزنامه شارلی ابدو که به انتشار کاریکاتورهای جنجالی معروف است، تصویر دیگری منتشر کرد که در آن فردی نشان داده شده است که زیر آوار باقی مانده است و می‌گوید: "مردم ایتالیا! این شارلی ابدو نیست که خانه‌هایتان را ساخته است؛ مافیا این کار را انجام داده است!"

دولت محلی شهر اماتریس، این کاریکاتورها را "احمقانه، مضحک و توهین‌آمیز" خوانده است.

با این‌که دفتر شارلی ابدو در فرانسه قرار دارد، وکیل این پرونده معتقد است این شکایت می‌تواند در ایتالیا تنظیم شود؛ زیرا بخش اعظم مخاطب‌های این کاریکاتورها در ایتالیا حضور داشته اند.

اکنون قضاوت درباره این پرونده بر عهده قضات شهر "ریتی" – در نزدیکی آماتریس – است. شارلی ابدو درباره این مسئله تاکنون اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار