کرمانشاه؛

مرز سومار اماده تردد زوار عتبات عالیات

مدیرکل امنیتی انتظامی استان کرمانشاه از آماده‌سازی مرز «سومار» برای تردد زوار عتبات عالیات سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خبر داد.

مرز سومار اماده تردد زوار عتبات عالیات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهرام فاضلی گفت: استاندار و مسئولین استان به جد پای کار هستند تا این مرز هر چه سریعتر برای تردد زوار آماده شود.


وی تصریح کرد: در  حال حاضر در این مرز مبادلات تجاری صورت می‌گیرد، اما نیاز است برای تردد زوار زیرساخت‌ها و امکانات بیشتری فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا جلساتی با حضور استاندار برگزار و تاکید شد تا همه دستگاه‌های مربوطه برای آماده‌سازی مرز سومار برای تررد زوار عتبات عالیات در اربعین امسال به طور جد پای کار بیایند.

فاضلی با اشاره به سهمیه‌بندی مرزهای خروجی کشور برای تردد زوار، گفت: در راستای سرویس‌دهی بهتر به زوار و پیشگیری از ازدحام و شلوغی در مرزها مقرر شده تا امسال مرزها برای تردد زوار سهمیه بندی شوند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه افزود: در همین راستا مقرر شد تا زوار سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی از مرز «سومار» تردد کنند.

وی افزود: البته این امر اجباری نیست، اما قطعا برای راحتی تردد، بهتر است زوار به سهمیه بندی‌ها توجه کرده و از مرزهای تعیین شده برای هر استان تردد کنند.

فاضلی به فاصله نزدیک مرز سومار تا کربلا اشاره کرد و افزود: این مرز کوتاه‌ترین مسیر برای تردد زوار سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با اشاره به اعمال تمام ملاحظات در تامین امنیت مرز سومار، گفت: به لحاظ موارد امنیتی مذاکرات لازم با طرف‌های عراقی انجام شده و طرف عراقی اعلام کرده که تامین امنیت آن طرف مرز انجام می‌شود.

فاضلی با پیش‌بینی خروج 50 هزار زائر از مرز سومار در ایام اربعین، گفت: این امکان وجود دارد که در شرایط خاص این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی مرز سومار برای تردد زوار از 25 شهریور شروع شده است، گفت: قطعا تا شروع تردد زوار در ایام اربعین این مرز آماده خواهد شد.

فاضلی در پایان از همه افرادی که قصد سفر به کربلا را دارند خواست تا به اخبار ستاد اربعین کشور و استان توجه کرده و به موارد اعلام شده عمل کنند.

انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.