به مناسبت هفته دفاع مقدس، منطقه عملیاتی قدس 3 با هدف معرفی عملیات و تشریح دستاورد ها و مراحل اجرای این عملیات برای عموم مردم در شیراز به اجرا در آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ظهراب قنبری جانشین لشکرعملیاتی 19فجرفارس گفت: این عملیات در تیرماه سال 63 توسط 4گردان از لشکر19 فجر فارس با موفقیت اجرا شد و به موجب آن مقر ستاد فرماندهی تیپ 805 عراق منهدم شد.
وی افزود: رزمندگان جان برکف در این عملیات با استفاده از تاریکی هوا 17کیلومتر در قلب نیرو های دشمن نفوذ کرده و باگذراز موانع تله های انفجاری و انواع مین های ضد نفر و ضد خودرو خسارت های سنگینی را به نیرو های دشمن وارد کردند.
قنبری ادامه داد: کشته و زخمی شدن هزار و پانصد نفر و اسارت 150 نفر از نیرو های ارتش بعث و انهدام بخش قابل توجهی از ادوات دشمن از دستاورد های این عملیات ظفرمندانه بود.
وی بیان کرد: بازسازی کانال ها، معابر و تله های انفجاری و سنگرهای کمین دشمن منطقه این عملیات توسط واحد مهندسی لشکر19 فجر انجام شده و درعملیات شبیه سازی رزمندگان گردان های امام حسین ع لشکر19فجربه عنوان نیرو های خودی و دشمن استفاده می شود.
قنبری تصریح کرد: این برنامه تا7 مهر ماه در شیراز ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 5 بعد ازظهر برای تماشای این برنامه به بولوار ایمان جنوبی مراجعه کنند.
در کنار بازسازی عملیات، نمایشگاه آشنایی با سلاح و غرفه های فرهنگی برای بازدید عموم دایر شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.