به نوشته اویل پرایس، انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت و بنزین آمریکا، بر بهای نفت تاثیر گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، با 6.2 میلیون بشکه کاهش به 504.6 میلیون بشکه رسید. این موضوع، یک روز پس از انتشار تخمین موسسه "امریکن پترولیوم" درباره افت 7.5 میلیون بشکه‌ای در ذخایر آمریکا مطرح شد.

آمار منتشر شده به وسیله آژانس اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد هفته پیش از آن، 600 هزار بشکه افزایش در ذخایر آمریکا ثبت شده است.

تحلیلگران رویترز از احتمال افزایش 2.3 میلیون بشکه‌ای در ذخایر نفتی آمریکا خبر داده اند. این در حالی است که موسسه "اس اند پی گلوبال پلاتز" تخمین زد ذخایر نفتی این کشور 2.8 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

با این‌حال، در این مدت در یک خط لوله انتقال بنزین در ایالت آلاباما یک نشتی ایجاد شد. این مشکل نگرانی‌هایی را در بخش‌های شرقی آمریکا درباره احتمال کمبود سوخت برانگیخت.

این خط لوله، یکی از مهم‌ترین نقاط متصل کننده پالایشگاه‌های واقع در سواحل خلیج مکزیک با نقاط شرقی آمریکا است و همچنین بزرگترین خط لوله در آمریکا است. این خط لوله روزانه 1.3 میلیون بشکه سوخت را در آمریکا جابجا می‌کند. با این‌حال، روز گذشته شرکت پیمانکار ساخت این خط لوله اعلام کرد مسیر دیگری را برای انجام انتقالات ایجاد کرده است.

آژانس اطلاعات انرژی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد در هفته منتهی به 16 سپتامبر (26 شهریور) ذخایر بنزین در آمریکا 3.2 میلیون بشکه کاهش داشته است. این مسئله به خصوص هنگامی که هفته پیش از آن، ذخایر بنزین در این کشور 600 هزار بشکه افزایش داشت، شرایط را برای افزایش بهای آن آماده کرد. با این‌حال، این نهاد اعلام کرده است در این فصل از سال، ذخایر نفت خام و بنزین بیش از حد انتظار بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است پالایشگاه‌های آمریکا با 92 درصد ظرفیت به فعالیتشان ادامه داده اند. به این ترتیب، این کشور روزانه 16.6 میلیون بشکه نفت خام را پالایش و 10.1 میلیون بشکه بنزین تولید کرده است. این ارقام نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته اند.

در زمان نوشته شدن این گزارش، نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) با 2.68 درصد افزایش، 45.23 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت نیز با 2.2 درصد افزایش، بشکه‌ای 46.89 دلار به فروش رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار