افزایش بهای نفت همزمان با کاهش جزئی بهای طلا

همزمان با افزایش یک درصدی بهای نفت، ارزش طلا اندکی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ در سومین هفته از کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه حدود یک درصد افزایش یافت. بهای آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 47 سنت افزایش (معادل یک درصد) نسبت به معاملات جلسه گذشته، 45 دلار و 81 سنت در هر بشکه معامله شد. این رقم در مقایسه با معاملات روز گذشته 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش بهای نفت پس از آن حاصل شد که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور در هفته گذشته 6.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 504.6 میلیون بشکه رسید. کارشناسان انتظار دارند 3.4 میلیون بشکه از این کسری ذخایر نفتی در هفته‌های آتی جبران شود.

بهای آتی نفت برنت نیز با 48 سنت افزایش به 47 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید.

در همین حال، تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای بدون تغییر نگه داشتن نرخ سود بانکی موجب شد بهای طلا اندکی کاهش یابد. بهای طلا در جلسه پیشین معاملات رشد 1.5 درصدی را تجربه کرده بود؛ اما امروز با 2 دهم درصد کاهش، هزار و 333 دلار و 86 سنت در هر اونس معامله شد. بهای آتی طلای آمریکا نیز با کاهش 5 دهم درصدی هزار و 338 دلار و 40 دلار در هر اونس ارزشگذاری شد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا در جلسه روز چهارشنبه تصمیم گرفتند نرخ سود بانکی را بدون تغییر نگه دارند؛ اما اجرای سیاست‌های مالی محدودکننده را تا پایان سال جاری میلادی دور از ذهن ندانستند. هدف از این کار حمایت از بازار و رونق بخشیدن به آن عنوان شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار